loading...

haftmaghz

بازدید : 109
چهارشنبه 13 اسفند 1399 زمان : 17:17

بادام درختی، یکی از انواع آجیل هایی است که اکثرا در پذیرایی مهمانی ها استفاده میشود. فروشگاه آجیل و خشکبار هفت مغز یکی از بزرگ ترین مراکز فروش انواع بادام در کشور است؛ شما می توانید برای خرید بادام درختی به سایت هفت مغز مراجعه کنید و از قیمت بادام درختی مطلع شوید. بهتر است بدانید که فواید این محصول زیاد است و علاوه بر آن شما می توانید به روش های متعددی از این محصول استفاده کنید. قیمت مغز بادام درختی خام، از موارد بسیار مهمی است که مشتریان در هنگام خرید انواع بادام درختی در نظر می گیرند. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در رابطه با این محصول بدست آورید در ادامه با آجیل فروشی آنلاین هفت مغز همراه باشید.

قیمت بادام درختی تازه و مرغوب
خرید بادام درختی در اجیل آنلاین هفت مغز، یکی از مقوی ترین و خوش طعم ترین آجیل ها در دنیا می باشد؛ خواص بادام درختی و فواید آن برای سلامتی بدن موجب شده است تا مصرف آن در آشپزی و شیرینی پزی به چشم بیاید. فروش بادام درختی، از میان انواع بادام درختی همچون: بادام درختی خام ایرانی و آمریکایی، بادام درختی شور ایرانی و آمریکایی، خلال بادام، بادام منقای خام و شور با قیمت مناسب می باشد.

خرید انواع بادام درختی اعلا
بادام، نوعی خشکبار است که از گذشته خواص بادام درختی برای سلامتی
انواع بادام درختی ایرانی

کاهش کلسترول: بادام، غنی ترین منبع چربی های غیر اشباع تک حلقه ای در میان آجیل های شناخته شده است. بیش از 60 درصد چربی موجود در بادام چربی غیر اشباع می باشد. مطالعات متعددی اثر کاهنده کلسترول در غذاهای غنی از چربی های غیر اشباع تک حلقه ای را تایید می کند. پژوهشی در سال 2005 در American Journal of Clinical Nutrition، منتشر شد، نشان داده که مصرف بادام به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای قلب می تواند در کاهش کلسترول بد (LDL)، به میزان داروهای استاتین نسل اول مفید می باشد.
کاهش قند خون: مصرف بادام می تواند انتخاب خوبی برای بیماران مبتلا به قند خون باشد؛ که به دنبال راهی برای کاهش سطح قند خون خود هستند؛ یافته های پژوهشی منتشر شده در مجله Metabolism در سال 2007 حاکی از این است که مصرف بادام در کنار نان سفید جهش قند خون را تنظیم کرده و به طور موثری شاخص گلیسیمی غذا را کم می کند.
توانایی آنتی اکسیدانی برای سلامت قلب: بادام درختی، یکی از غنی ترین منابع غذایی آلفا توکوفرول است. آلفا توکوفرول نوعی ویتامین E است که به راحتی جذب بدن میشود. ویتامین ایی آنتی اکسیدانی نیرومند است که از سلولها در برابر اثرات آسیب زای رادیکال های آزاد محافظت می کند، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. از سلامت قلب و عروق حمایت می کند و به بدن برای ساخت گلبول های قرمز جدید کمک می کند.
کنترل وزن: مطلبق با یک مطالعه منتشر شده در International Journal of Obesity and Related Metabolic Disorders، بادام که شامل چربی های غیر اشباع تک حلقه ای است نسبت به یک رژیم حاوی کربوهیدرات پیچیده تری می باشد و به کاهش وزن کمک می کند. برخلاف نگرانی هایی که وجود دارد مصرف بادام ریسک اضافه وزن را کاهش می دهد. یک مطالعه طولانی مدت ثابت کرده است، افرادی که حداقل دو بار در هفته از بادام استفاده می کنند؛ 31 درصد از کسانی که از آجیل استفاده نمی کنند کمتر در معرض اضافه وزن قرار می گیرند.
شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با فواید بادام درختی، مقاله ” خواص بادام درختی چیست؟” را مطالعه کنید.

9 روش ساده برای تهیه یک خوراکی مقوی و خوشمزه با استفاده از بادام
بادام خام یا بو داده را به تنهایی یا به همراه دیگر آجیل ها مصرف کنید.
آرد گندم را با آرد آن برای پخت و پز جایگزین کنید. آرد بادام، دارای کربوهیدرات کمی است. بدون گلوتن و برای رژیم پالئو مناسب می باشد.
دانه های خرد شده آن را در پخت و پز استفاده کنید یا با ماست، جو دوسر و اسموتی ها مخلوط می نمایید.
از بادام های شکلاتی، Jordan Almond برای پذیرایی از مهمانان خود استفاده کنید.
کره را روی نان بمالید و میل کنید.
دانه مغزی را با شکلات تلخ آب شده مخلوط کنید و پس از سرد شدن به عنوان اسنکی خوشمزه استفاده کنید.
با ریختن بادام در یک مخلوط کن کره یا شیر آن را تهیه کنید.
از بادام به عنوان یک افزودنی خوشمزه برای افزودن سالادها و دسرها استفاده کنید.
از روغن بادام به عنوان یک جایگزین برای کره و روغن کانولا استفاده کنید.
با خواندن دانشنامه ” بادام درختی چیست؟” می توانید توضیحات بیشتری در رابطه با بادام بدست آورید.تاکنون در ظروف آجیل شب یلدا، ایام نوروز قراردارد. این نوع مغزدانه، بیشتر در خراسان رضوی کشت میشود. کشورهایی مانند اسپانیا و آمریکا بیشترین میزان تولید انواع بادام را در دنیا دارد. در لیست تولیدکنندگان بادام، کشور ایران در رتبه پنجم قرار دارد. میوه بادام انواع مختلفی دارد که یک نمونه آن بادام درختی می باشد. بادام درختی انواع مختلفی دارد؛ که به سه دسته کلی بادام سنگی، بادام مامایی و بادام پوست کاغذی تقسیم میشود. شما می توانید برای سفارش عمده بادام، به اجیل آنلاین هفت مغز مراجعه کنید. همچنین قیمت بادام درختی به روز را می توانید در فروشگاه آجیل و خشکبار 7 مغز مشاهده کنید.

گردو؛ مقوی ترین مغز دانه خوراکی!
گردو، دانه بزرگ خوراکی چروکیده از یک درخت بزرگ و تنومند از خانواده گردوییان، از دو نیمه تشکیل شده است؛ که در یک پوست سخت محصور در یک میوه سبز می باشد. مغز گردو، مغز خوراکی یک شفت بوده که درون یک پوست سخت پنهان شده است. منشا درخت گردو ایران است و به همین دلیل در کشورهای غربی با عنوان “Persian Walnut” شناخته می‌شود. این میوه، یکی از مغزهایی است که از فواید و خواص شگفت انگیزی برای سلامتی و پوست و مو بهره مند می باشد، در ادامه در فروشگاه اینترنتی آجیل درباره خواص، شیوه خرید و نگهداری، عوارض و مضرات گردو آگاه میشوید.

درخت گردو؛ آشنایی با انواع نهال آن
درخت گردو
بهترین نوع درخت گردو

نهال گردو، از خانواده راش سانان است و در کشورهای همچون چین، ژاپن، فرانسه و آمریکا کاشت میشود. مهم ترین این محصول در جهان، نوع ایرانی آن می باشد. زیرا در ابتدا از ایران به خاورمیانه و سپس به یونان و روم و از آنجا به انگلستان و آمریکا صادر شده است. گردو سفید ایرانی، تنها عضوی از این خانواده است که مغز آن از نظر خوراکی مصرف اقتصادی نیز دارد. نوع معمولی آن، درختی است که یک پایه که بلندی آن از 10 تا 25 متر قابل تغییر است، این محصول، دارای برگ های مرکب شانه است و نهالی یک پایه است که گل های نر و ماده روی یک درخت به صورت جداگانه ظاهر میشود.

همچنین در اینجا بیشتر بخوانید : ویکی پدیا

ارقام مختلف گردو عبارتند از:
انواع گردو
انواع و اقسام درخت گردو در ایران

خواص مغز گردو؛ پرخاصیت ترین دانه آجیلی
قیمت مغز گردو، علاوه بر طعم بی نظیری که دارد، دارای خواص معجزه آسایی نیز می باشد. این آجیل سرشار از چربی های ضروری و مفید، آنتی اکسیدان ها، انواع ویتامین ها، مواد معدنی؛ پروتئین و فیبر است. خواص این مغزه پرخاصیت، بسیار بسیار بیشتر از آن است که در این قسمت از آجیل و خشکبار هفت مغز، به آن بپردازیم. اما نگاهی به چند مورد از مهم ترین خواص این آجیل جادویی، قطعا خالی از لطف نیست. فوایدی که بازار خرید آنلاین گردو با پوست خارجی و بدون پوست را همیشه داغ نگه داشته است پس با ما همراه باشید تا اطلاعات جالبی را در رابطه با فواید آن برای کبد، پوست و مو و … بدست آورید.

برای آگاهی بیشتر در رابطه با این مغز دانه پرخاصیت مقاله ” گردو چیست؟ ” را مطالعه بفرمایید.

مهم ترین فواید گردو تازه چیست؟
بهبود حافظه و تقویت ذهن
با گنجاندن این میوه سرسخت و بدون پوست، در رژیم غذایی خود در واقع لطف بزرگی به حافظه خود می کنید؛ زیرا این مغزدانه سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و6 به تقویت حافظه و بهبود عملکرد شناختی مغز کمک زیادی می کند.

پیشگیری از افسردگی و ناراحتی
می دانیم که داشتن یک رژیم غذایی سالم و متناسب، نقش مهمی در سلامت و روح و جسم دارد. با این حال تحقیقات انجام شده نشان داده که بین مقادیر کم امگا 3 و افسردگی، همبستگی معناداری را نشان می دهد و به همین علت، مصرف این مغزدانه به عنوان یک بمب امگا 3 به شما کمک می کند که احتمال رویارویی با انواع بیماری های روحی و روانی را به حداقل برسانید.

قیمت آجیل مخلوط درجه یک، یکی از نکات مهم در هنگام خرید انواع آجیل مخلوط در آجیل فروشی هفت مغز می باشد. این محصول ترکیبی از انواع مغزها و تخمه های گیاهان است، که ایرانیان معمولا در عید نوروز از آن استفاده می کنند. کیفیت و تنوع در خرید آجیل مخلوط بسیار زیاد است. فروش اجیل ترکیبی در اماکن مختلف به دو صورت مغز و تخمه دار انجام میشود. آجیل مغز شده تقریبا همان اجیل تخمه دار است اما با تفاوت اینکه پوست آجیل گرفته شده و تنها از مغز آن استفاده میشود. شما می توانید با توجه به انتخاب هر نوع محصول در آجیل و خشکبار هفت مغز از قیمت آجیل مخلوط در بازار مطلع شوید. برای پاسخ به سوالاتی از قبیل اینکه اجزای اصلی اجیل مخلوط چیست؟ چند نوع آجیل مخلوط وجود دارد؟ بهتر است در ادامه با ما همراه باشید.

خرید آجیل مخلوط درجه یک
خرید آجیل مخلوط درجه یک با قیمت مناسب و کیفیت بالا را می توانید در فروشگاه اینترنتی آجیل هفت مغز تجربه کنید. سایت هفت مغز، دارای مجموعه متنوعی از انواع آجیل است که در بسته بندی های زیبا و بهداشتی محصولات خود را به دست مصرف کنندگان میرساند. آجیل فروشی آنلاین هفت مغز، یکی از بهترین سایت ها در حوزه فروش اجیل مخلوط است.

آجیل مختلط، ترکیبی از مغز دانه های باکیفیت مانند مغز پسته، بادام، گردو، فندق ، بادام هندی و تخمه های گیاهان گفته می شود. از آجیل های مخلوط، اکثرا در عید نوروز و در شب یلدا استفاده میشود. این نوع از آجیل ها دارای کیفیت و تنوع مختلفی هستند که قبل از خرید باید حتما از تازه بودن آن مطمئن شوید.

آجیل مخلوط چیست؟
اجیل مختلط (Trail mix)، ترکیب مغزدانه ها، یوه های خشک، دانه ها،غلات و گاه شکلات است که به عنوان یک میان وعده مفید مصرف میشود. هزاران ترکیب آجیل های مخلوط برای سلیقه های مختلف وجود دارد. آجیل با فرهنگ غذایی ما ایرانیان پیوندی ناگسستنی دارد، چراکه از گذشته تاکنون طبق آداب‌ورسوم، آجیل پای ثابت پذیرایی‌ها بالأخص در مناسبت‌هایی مانند عید و شب چله بوده است. اما این بدان معنا نیست که از آجیل تنها در عید و شب چله استفاده می‌کنند، بلکه آجیل با انواع مختلف و مزه‌های گوناگون و همین‌طور خواص فراوانی که دارد می‌تواند یک انتخاب خوب برای ذائقه‌های متفاوت باشد.

آجیل‌ها اغلب شامل دانه‌های روغنی هستند که پوست نازکی دارند و سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی‌اند. برخی آجیل را طبق ذائقه و به‌طور مجزا می‌خرند و عده‌ای آجیل را به‌صورت قاطی خریداری می‌کنند. اگر قصد خرید آنلاین اجیل مخلوط را دارید، با مطالعه این مطلب، سرنخ‌های لازم برای انتخاب مناسب‌ترین ترکیب ممکن را به دست می‌آورید. در ادامه برخی از ترکیبات مختلفی را که در اجیل وجود دارد را به شما معرفی می کنیم.

آجیل مخلوط چند ماده ای است؟
خواص آجیل مخلوط

مغزدانه ها:
آجیل ها سرشار از چربی های مفید و غیراشباع، پروتئین، فیبر، آنتی اکسیدان، ویتامین ای و ویتامین ها و موادمعدنی مفید دیگری هستند. از آجیل های محبوب می توان به مغز بادام، پسته، بادام هندی، بادام زمینی و گردو اشاره کرد. از مغزهای پرکالری تر مانند فندق، گردو پیکان، آجیل بریزیلی و دانه کاج می توانید در حد معمول در ترکیب خود استفاده کنید. صرف نظر از اینکه آجیل های مورد نظر شما خام یا مزه دار شده هستند، بهتر است از مغزهای بدون نمک و شکر استفاده کنید، تا مصرف شکر و سدیم را محدود کنید.

دانه ها:
برای کسانی که به آجیل ها حساسیت دارند و یا تمایل به ترکیب مواد بیشتر دارند. دانه های روغنی نیز بسیاری از فواید مغزها را دارند. به طور مثال شاهدانه سرشار از امگا3 ، پروتئین، زینک، آهن، منیزیوم، پتاسیم، فسفر و کلسیم است. تخمه کدو، تخمه آفتابگردان، کنجد، تخمه کتان یا شاهدانه به ترکیب مورد نظر خود اضافه کنید تا مواد مغذی بیشتری را به بدن خود وارد کنید.

میوه های خشک :
میوه های خشک در اندازه متعادل می تواند منبع خوب فیبر، آنتی اکسیدان، کلسیم، ویتامین آ، ویتامین ث و کا باشد. بهتر است از میوه های خشک شده با کمترین میزان شکر افزوده استفاده کنید. برخی از میوه های خشک شامل سیب، بلوبری، توت فرنگی، قیسی، کشمش، چیپس موز، انجیر، مکعب های آناناس، انبه و خرما است.

غلات :
برای مصرف فیبر بیشتر می توانید از کربوهیدرات های مرکب استفاده کنید. افزودن آن به آجیل می تواند باعث افزایش انرژی و احساس سیری در شما شود. سعی کنید از غلات کامل استفاده کنید و تا حد امکان از مصرف غلات فرآوری شده که حاوی مقدار زیادی شکر یا سدیم است؛ پرهیز کنید.

افزودن طعم دهنده ها :
در صورت تمایل می توانید از ادویه ها هم استفاده کنید. زنجبیل، دارچین، فلفل، جوز هندی و … می توانند طعمی متفاوت به ترکیب شما بدهند. و یک ترکیب منحصر به فرد با طعم متفاوت باشد.

فروش آجیل مخلوط

انواع آجیل مخلوط :
تنوع در این محصول آن‌قدر زیاد است که هر سلیقه‌ای با هر قدرت خریدی می‌تواند آجیل مختلط موردنظر خود را به‌راحتی انتخاب کند. آجیل‌ها با داشتن انواع ویتامین‌ها، املاح و مواد معدنی، عامل مؤثری در پیشگیری و حتی درمان بسیاری از بیماری‌ها بوده و از حیث غذایی، بسیار ارزشمند هستند. البته ما در بخش‌های مربوط به هر یک از آجیل‌ها، مطلبی مجزا را به تشریح خواص آن دانه اختصاص داده‌ایم و خواندنش را به شما پیشنهاد می‌کنیم. می‌توانید با مطالعه خواص آجیل‌ ها از فواید انها مطلع شوید. از آنجا که تنوع خرید اینترنتی آجیل مختلط ممکن است کمی باعث سردرگمی خریداران ‌شود در ادامه به معرفی ترکیب انواع آجیل مخلوط در فروشگاه اینترنتی خشکبار هفت مغز می‌پردازیم:

پسته کله قوچی چیست؟
پسته کله قوچی اعلا و درجه یک، یکی از پرطرفدارترین ارقام پسته است که با داشتن طعمی خوشمزه و ظاهری درشت و کروی شکل یک آجیل لوکس به شمار می آید. این پسته به علت وزن بسیار بالایی که دارد به نسبت سایر ارقام، انس آن پایین می باشد که باعث میشود قیمت آن کمی به نسبت سایر پسته ها گران تر باشد. پسته کله قوچی، به علت داشتن مغزدانه ی درشت، در صنعت شیرینی پزی و بستنی سازی و تهیه انواع محصولات پسته کابرد بسیار دارد. شما می توانید از پسته کله قوچی به عنوان یک میان وعده سالم استفاده کنید تا از خواص آن لذت ببرید.

پسته کله قوچی 7مغز به همراه پسته اکبری از پسته های باکیفیت و گران قیمت بازار می باشد. برای این نوع دانه آجیل بازار داخلی و خارجی مناسبی وجود دارد. که همه ساله میزان بسیار بالایی از این نوع پسته به خارج از کشور صادر میشود. این نوع پسته درختی رشد کمی دارد وسطح برگ درخت آن بسیار کم می باشد. پسته کله قوچی دارای محبوبیت و شهرت بسیار بالایی در میان سایر پسته ها می باشد و بیشتر کشورهای خارجی خواهان خرید این نوع پسته می باشند.

پسته کله قوچی، پسته ای درشت با طعم بی نظیر
پسته کله قوچی در واقع ظاهری گرد، درشت و بزگ ترین مغز در میان مدل های مختلف پسته می باشد. در حالت کلی می توان گفت که بزرگ ترین و سنگین ترین پسته جهان نوع کله قوچی می باشد. پسته کله قوچی دارای مغزی بسیار خوشمزه و لذیذ می باشد. که هنگام خوردن آن حس خوبی را به شما می دهد. به دلیل اندازه بزرگ پسته در هر کیلوگرم پسته کله قوچی تعداد کمتری پسته وجود دارد.

پسته کله قوچی، بعد از پسته فندقی از لحاظ فروش، محبوبیت، خرید و فروش در رتبه دوم قرار دارد. از مغز و خلال پسته کله قوچی در آشپزی، شیرینی پزی و … استفاده میشود. قیمت پسته کله قوچی مناسب است و به همین دلیل دارای کاربرد بسیار زیادی می باشد. از خواص و فواید پسته برای سلامتی بدن، داشتن قلبی سالم، کنترل وزن و افزایش ایمنی بدن را می توان نام برد. ویتامین ها، مواد معدنی، چربی ها و پروتئین ها از مواد موجود در پسته می باشد.

قیمت و خرید پسته کله قوچی
یکی از معروف ترین و شناخته شده ترین نوع از پسته ها در کشور ایران پسته کله قوچی می باشد. که می توان از آن به عنوان یکی از تجاری ترین و اقتصادی ترین نوع پسته در کشور ایران می باشد. این نوع پسته از ارقام درشت و نوع گرد یا فندقی محسوب میشود. این نوع پسته به میزان متوسطی خندان می باشد. و مغز آن به رنگ سرخ تیره می باشد. سایت هفت مغز یکی از بزرگ ترین فروشگاه های اینترنتی آجیل و خشکبار می باشد که انواع پسته را با قیمت مناسب ارائه می دهد. شما می توانید برای خرید پسته کله قوچی به فروش آنلاین آجیل هفت مغز مراجعه کنید و از آخرین قیمت پسته کله قوچی خام مطلع شوید.

پسته احمد آقایی چیست؟
پسته احمد آقایی، یکی از خوش طعم ترین مغزدانه ها در میان انواع پسته می باشد. و این یکی از دلایل اصلی خرید و فروش زیاد آن در بازار است. پسته احمد آقایی تازه، در مقایسه با پسته اکبری کوچکتر و به نسبت فندقی درشت تر می باشد. در حالت کلی می توان گفت که جزو یکی از معروف ترین پسته های ایران می باشد. پسته احمداقایی صادراتی، نه تنها در ایران بلکه در کشورهای خارجی نیز دارای محبوبیت بسیار بالایی است؛ به خصوص در آمریکا به عنوان پسته رفسنجان نیز شناخته شده است. بیشترین میزان کاشت پسته احمدآقایی به شهرستان رفسنجان و نوق تعلق دارد. اگر به دنبال خرید پسته احمد آقایی درجه یک و اعلا می باشید می توانید از طریق فروش آجیل هفت مغز اقدام به خرید کنید؛ زیرا قیمت پسته احمد آقایی خام یا شور در آجیل آنلاین مناسب است.

مشخصات پسته احمد آقایی:
کشیده بودن، خندان بودن، و مغز بسیار خوشمزه از دلایل محبوبیت این نوع مغزدانه می باشد. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید این محصول چرا شهرت بالایی دارد. در حقیقت این مغزه دارای ویژگی های ظاهری منحصربه فردی است که موجب تفاوت آن با سایر پسته ها میشود. کشیدگی مناسب، درصد خندانی بالا، مغز بسیار خوشمزه از مهم ترین خصوصیات پسته احمدآقایی در میان مردم می باشد. بسیاری افراد از این دانه آجیلی برای اکثر مجالس و میهمانی های رسمی خود استفاده می کنند.

از خواص پسته می توان به فراوانی پتاسیم در آن اشاره کرد. میزان پتاسیم در پسته به قدری زیاد است که با مقدار پتاسیم موجود در پرتقال برابری می کند. همچنین پسته دارای مقادیر بالایی از ویتامین ها، کلسیم، آهن، روی، مس و سدیم می باشد. فیبر موجود در پسته به هضم غذا و بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک بسیار زیادی می کند. افرادی که دارای فشار خون می باشند، بهتر است از این نوع پسته به علت خام بودنش استفاده کنند.

خرید پسته احمد آقایی
تصویر پسته احمدآقایی تازه

پسته احمد آقایی خندان و تازه
اگر شما هم از آن افرادی هستید که طعم و مزه برای شما از هر چیز دیگری اهمیت دارد و تمایل دارید بهترین طعم ها را بچشید و از آن لذت ببرید. Pistachio Ahmad Aghaei، یکی از خوشمزه ترین و لذیذ ترین انواع پسته می باشد، که در ایران و سراسر جهان حرف اول را می زند. در ایران مناطق مختلفی پاز این مغز دانه مقوی یافت میشود. استان کرمان و یا شهرستان رفسنجان که به طلای سبز معروف می باشد؛ و در کاشت پسته جایگاه ویژه ای دارند. استان کرمان به وسطه موقعیت جغرافیایی خاصی که دارند بهترین نقطه برای تولید پسته شناخته شده اند. در ایران پسته احمدآقایی و پسته اکبری از اهمیت خاصی برخوردار هستند؛ که مهم ترین مزیت این نوع پسته طعم بسیار عالی و شکل ظاهری مجلسی و زیبا است که موجب شده تا ایرانی ها از این نوع آجیل در تمامی جشن ها و مناسبات از آن استفاده کنند.

مهم ترین ویژگی های پسته احمدآقایی تازه:
طعم خوشمزه و دلپذیر
مناسب برای مجالس و مهمانی ها
محبوبیت زیاد در داخل و خارج کشور
کشیده و زیبا
مناسب برای تهیه خلال پسته
معرفی کامل پسته احمدآقایی؛ مغزدانه ای کشیده و زیبا
پسته رقم احمد آقایی، برای اولین بار توسط احمد آقا فروتن در احمدیه نوق از توابع شهریتان رفسنجان شناخته شده است؛ و تا کنون به عنوان یکی از بهترین ارقام پسته معرفی می شود. کاشت درخت پسته مورد توجه بسیاری از باغداران قرار گرفته است.

به جرات می توان گفت که پسته احمدآقایی خوشمزه ترین مغزه در میان انواع پسته است و این یکی از دلایل اصلی خرید و فروش پسته احمد آقایی هفت مغز در بازار است. پسته احمد آقایی کشیده، نسبت به پسته اکبری کوچکتر و به نسبت پسته فندقی درشت تر است و به همراه پسته اکبری، از مشهور ترین پسته های شکیل در ایران است.

این خوراکی، نه تنها در ایران دارای محبوبیت زیادی است بلکه دارای شهرت جهانی است و به ویژه در آمریکا به عنوان پسته رفسنجان شناخته شده است. بیشترین حجم تولید پسته مربوط به رفسنجان و نوق می باشد.

درخت پسته احمد آقایی
درخت پسته احمد آقایی
عکس درخت پسته احمدآقایی

پسته رقم احمد اقایی جز مدل های است که رشد کم تا رو به متوسطی دارد. اکثرا ریشه ای قوی دارد و رشد درخت گسترده می باشد. برگ ها در این مدل کوچک و حدود 60 درصد از برگ ها سه برگچه ای هستند. شکل برگچه انتهایی تخم مرغی و بزرگتر از برگ های جانبی است. اندازه جوانه آن متوسط است و میوه احمد آقایی بادامی شکل و رنگ پوست آن سفید و زرد می باشد.

باردهی درخت پسته احمد اقایی
نهال پسته احمد آقایی، از ارقام زودگل به شمار می آید و گلدهی در این رقم در سال های مختلف به طور متوسط از 4 فروردین شروع میشود و تا 12 فروردین ادامه دارد. اما ثمره مغز آن از 10 تیر شروع میشود و میوه ها در اواسط شهریورماه قابل برداشت می باشند. از هر درخت احمد آقایی در آستانه باردهی یعنی نه سال پس از پیوند و در سال بار آن 7 کیلوگرم و در هر هکتار 2800 کیلوگرم برداشت میشود.

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید پسته احمداقایی چرا تا این اندازه مشهور می باشد. در واقع Pistachio Ahmad Aghaei دارای ویژگی های ظاهری ویژه ای است که موجب میشود تا این نوع پسته با سایر پسته ها فرق داشته باشد. ویژگی های ظاهری مانند:

کشیدگی مناسب
درصد خندانی بسیار بالا
مغز بسیار خوش طعم
پسته احمد آقایی؛ خوش طعم ترین و زیباترین پسته برای مصارف مختلف!
پسته احمد آقایی صادراتی، در بازار داخل و خارج از کشور طرفداران زیادی دارد. Pistachio Ahmad Aghaei در ترکیب با پسته کله قوچی می تواند یک ترکیب مناسب برای یک آجیل خوشمزه و زیبا باشد. مدل دیگری از این پسته که دانه های ریز تری دارد و دارای مغز خوب، سالم و خوشمزه ای است در صنایع گوناگونی مانند شیرینی پزی و بستنی سازی کاربرد دارد. کاربرد دیگر این نوع پسته برای تهیه خلال پسته می باشد.

منبع آجیل و خشکبار هفت مغز : www.7maghz.com

بادام درختی، یکی از انواع آجیل هایی است که اکثرا در پذیرایی مهمانی ها استفاده میشود. فروشگاه آجیل و خشکبار هفت مغز یکی از بزرگ ترین مراکز فروش انواع بادام در کشور است؛ شما می توانید برای خرید بادام درختی به سایت هفت مغز مراجعه کنید و از قیمت بادام درختی مطلع شوید. بهتر است بدانید که فواید این محصول زیاد است و علاوه بر آن شما می توانید به روش های متعددی از این محصول استفاده کنید. قیمت مغز بادام درختی خام، از موارد بسیار مهمی است که مشتریان در هنگام خرید انواع بادام درختی در نظر می گیرند. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در رابطه با این محصول بدست آورید در ادامه با آجیل فروشی آنلاین هفت مغز همراه باشید.

قیمت بادام درختی تازه و مرغوب
خرید بادام درختی در اجیل آنلاین هفت مغز، یکی از مقوی ترین و خوش طعم ترین آجیل ها در دنیا می باشد؛ خواص بادام درختی و فواید آن برای سلامتی بدن موجب شده است تا مصرف آن در آشپزی و شیرینی پزی به چشم بیاید. فروش بادام درختی، از میان انواع بادام درختی همچون: بادام درختی خام ایرانی و آمریکایی، بادام درختی شور ایرانی و آمریکایی، خلال بادام، بادام منقای خام و شور با قیمت مناسب می باشد.

خرید انواع بادام درختی اعلا
بادام، نوعی خشکبار است که از گذشته خواص بادام درختی برای سلامتی
انواع بادام درختی ایرانی

کاهش کلسترول: بادام، غنی ترین منبع چربی های غیر اشباع تک حلقه ای در میان آجیل های شناخته شده است. بیش از 60 درصد چربی موجود در بادام چربی غیر اشباع می باشد. مطالعات متعددی اثر کاهنده کلسترول در غذاهای غنی از چربی های غیر اشباع تک حلقه ای را تایید می کند. پژوهشی در سال 2005 در American Journal of Clinical Nutrition، منتشر شد، نشان داده که مصرف بادام به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای قلب می تواند در کاهش کلسترول بد (LDL)، به میزان داروهای استاتین نسل اول مفید می باشد.
کاهش قند خون: مصرف بادام می تواند انتخاب خوبی برای بیماران مبتلا به قند خون باشد؛ که به دنبال راهی برای کاهش سطح قند خون خود هستند؛ یافته های پژوهشی منتشر شده در مجله Metabolism در سال 2007 حاکی از این است که مصرف بادام در کنار نان سفید جهش قند خون را تنظیم کرده و به طور موثری شاخص گلیسیمی غذا را کم می کند.
توانایی آنتی اکسیدانی برای سلامت قلب: بادام درختی، یکی از غنی ترین منابع غذایی آلفا توکوفرول است. آلفا توکوفرول نوعی ویتامین E است که به راحتی جذب بدن میشود. ویتامین ایی آنتی اکسیدانی نیرومند است که از سلولها در برابر اثرات آسیب زای رادیکال های آزاد محافظت می کند، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. از سلامت قلب و عروق حمایت می کند و به بدن برای ساخت گلبول های قرمز جدید کمک می کند.
کنترل وزن: مطلبق با یک مطالعه منتشر شده در International Journal of Obesity and Related Metabolic Disorders، بادام که شامل چربی های غیر اشباع تک حلقه ای است نسبت به یک رژیم حاوی کربوهیدرات پیچیده تری می باشد و به کاهش وزن کمک می کند. برخلاف نگرانی هایی که وجود دارد مصرف بادام ریسک اضافه وزن را کاهش می دهد. یک مطالعه طولانی مدت ثابت کرده است، افرادی که حداقل دو بار در هفته از بادام استفاده می کنند؛ 31 درصد از کسانی که از آجیل استفاده نمی کنند کمتر در معرض اضافه وزن قرار می گیرند.
شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با فواید بادام درختی، مقاله ” خواص بادام درختی چیست؟” را مطالعه کنید.

9 روش ساده برای تهیه یک خوراکی مقوی و خوشمزه با استفاده از بادام
بادام خام یا بو داده را به تنهایی یا به همراه دیگر آجیل ها مصرف کنید.
آرد گندم را با آرد آن برای پخت و پز جایگزین کنید. آرد بادام، دارای کربوهیدرات کمی است. بدون گلوتن و برای رژیم پالئو مناسب می باشد.
دانه های خرد شده آن را در پخت و پز استفاده کنید یا با ماست، جو دوسر و اسموتی ها مخلوط می نمایید.
از بادام های شکلاتی، Jordan Almond برای پذیرایی از مهمانان خود استفاده کنید.
کره را روی نان بمالید و میل کنید.
دانه مغزی را با شکلات تلخ آب شده مخلوط کنید و پس از سرد شدن به عنوان اسنکی خوشمزه استفاده کنید.
با ریختن بادام در یک مخلوط کن کره یا شیر آن را تهیه کنید.
از بادام به عنوان یک افزودنی خوشمزه برای افزودن سالادها و دسرها استفاده کنید.
از روغن بادام به عنوان یک جایگزین برای کره و روغن کانولا استفاده کنید.
با خواندن دانشنامه ” بادام درختی چیست؟” می توانید توضیحات بیشتری در رابطه با بادام بدست آورید.تاکنون در ظروف آجیل شب یلدا، ایام نوروز قراردارد. این نوع مغزدانه، بیشتر در خراسان رضوی کشت میشود. کشورهایی مانند اسپانیا و آمریکا بیشترین میزان تولید انواع بادام را در دنیا دارد. در لیست تولیدکنندگان بادام، کشور ایران در رتبه پنجم قرار دارد. میوه بادام انواع مختلفی دارد که یک نمونه آن بادام درختی می باشد. بادام درختی انواع مختلفی دارد؛ که به سه دسته کلی بادام سنگی، بادام مامایی و بادام پوست کاغذی تقسیم میشود. شما می توانید برای سفارش عمده بادام، به اجیل آنلاین هفت مغز مراجعه کنید. همچنین قیمت بادام درختی به روز را می توانید در فروشگاه آجیل و خشکبار 7 مغز مشاهده کنید.

گردو؛ مقوی ترین مغز دانه خوراکی!
گردو، دانه بزرگ خوراکی چروکیده از یک درخت بزرگ و تنومند از خانواده گردوییان، از دو نیمه تشکیل شده است؛ که در یک پوست سخت محصور در یک میوه سبز می باشد. مغز گردو، مغز خوراکی یک شفت بوده که درون یک پوست سخت پنهان شده است. منشا درخت گردو ایران است و به همین دلیل در کشورهای غربی با عنوان “Persian Walnut” شناخته می‌شود. این میوه، یکی از مغزهایی است که از فواید و خواص شگفت انگیزی برای سلامتی و پوست و مو بهره مند می باشد، در ادامه در فروشگاه اینترنتی آجیل درباره خواص، شیوه خرید و نگهداری، عوارض و مضرات گردو آگاه میشوید.

درخت گردو؛ آشنایی با انواع نهال آن
درخت گردو
بهترین نوع درخت گردو

نهال گردو، از خانواده راش سانان است و در کشورهای همچون چین، ژاپن، فرانسه و آمریکا کاشت میشود. مهم ترین این محصول در جهان، نوع ایرانی آن می باشد. زیرا در ابتدا از ایران به خاورمیانه و سپس به یونان و روم و از آنجا به انگلستان و آمریکا صادر شده است. گردو سفید ایرانی، تنها عضوی از این خانواده است که مغز آن از نظر خوراکی مصرف اقتصادی نیز دارد. نوع معمولی آن، درختی است که یک پایه که بلندی آن از 10 تا 25 متر قابل تغییر است، این محصول، دارای برگ های مرکب شانه است و نهالی یک پایه است که گل های نر و ماده روی یک درخت به صورت جداگانه ظاهر میشود.

همچنین در اینجا بیشتر بخوانید : ویکی پدیا

ارقام مختلف گردو عبارتند از:
انواع گردو
انواع و اقسام درخت گردو در ایران

خواص مغز گردو؛ پرخاصیت ترین دانه آجیلی
قیمت مغز گردو، علاوه بر طعم بی نظیری که دارد، دارای خواص معجزه آسایی نیز می باشد. این آجیل سرشار از چربی های ضروری و مفید، آنتی اکسیدان ها، انواع ویتامین ها، مواد معدنی؛ پروتئین و فیبر است. خواص این مغزه پرخاصیت، بسیار بسیار بیشتر از آن است که در این قسمت از آجیل و خشکبار هفت مغز، به آن بپردازیم. اما نگاهی به چند مورد از مهم ترین خواص این آجیل جادویی، قطعا خالی از لطف نیست. فوایدی که بازار خرید آنلاین گردو با پوست خارجی و بدون پوست را همیشه داغ نگه داشته است پس با ما همراه باشید تا اطلاعات جالبی را در رابطه با فواید آن برای کبد، پوست و مو و … بدست آورید.

برای آگاهی بیشتر در رابطه با این مغز دانه پرخاصیت مقاله ” گردو چیست؟ ” را مطالعه بفرمایید.

مهم ترین فواید گردو تازه چیست؟
بهبود حافظه و تقویت ذهن
با گنجاندن این میوه سرسخت و بدون پوست، در رژیم غذایی خود در واقع لطف بزرگی به حافظه خود می کنید؛ زیرا این مغزدانه سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و6 به تقویت حافظه و بهبود عملکرد شناختی مغز کمک زیادی می کند.

پیشگیری از افسردگی و ناراحتی
می دانیم که داشتن یک رژیم غذایی سالم و متناسب، نقش مهمی در سلامت و روح و جسم دارد. با این حال تحقیقات انجام شده نشان داده که بین مقادیر کم امگا 3 و افسردگی، همبستگی معناداری را نشان می دهد و به همین علت، مصرف این مغزدانه به عنوان یک بمب امگا 3 به شما کمک می کند که احتمال رویارویی با انواع بیماری های روحی و روانی را به حداقل برسانید.

قیمت آجیل مخلوط درجه یک، یکی از نکات مهم در هنگام خرید انواع آجیل مخلوط در آجیل فروشی هفت مغز می باشد. این محصول ترکیبی از انواع مغزها و تخمه های گیاهان است، که ایرانیان معمولا در عید نوروز از آن استفاده می کنند. کیفیت و تنوع در خرید آجیل مخلوط بسیار زیاد است. فروش اجیل ترکیبی در اماکن مختلف به دو صورت مغز و تخمه دار انجام میشود. آجیل مغز شده تقریبا همان اجیل تخمه دار است اما با تفاوت اینکه پوست آجیل گرفته شده و تنها از مغز آن استفاده میشود. شما می توانید با توجه به انتخاب هر نوع محصول در آجیل و خشکبار هفت مغز از قیمت آجیل مخلوط در بازار مطلع شوید. برای پاسخ به سوالاتی از قبیل اینکه اجزای اصلی اجیل مخلوط چیست؟ چند نوع آجیل مخلوط وجود دارد؟ بهتر است در ادامه با ما همراه باشید.

خرید آجیل مخلوط درجه یک
خرید آجیل مخلوط درجه یک با قیمت مناسب و کیفیت بالا را می توانید در فروشگاه اینترنتی آجیل هفت مغز تجربه کنید. سایت هفت مغز، دارای مجموعه متنوعی از انواع آجیل است که در بسته بندی های زیبا و بهداشتی محصولات خود را به دست مصرف کنندگان میرساند. آجیل فروشی آنلاین هفت مغز، یکی از بهترین سایت ها در حوزه فروش اجیل مخلوط است.

آجیل مختلط، ترکیبی از مغز دانه های باکیفیت مانند مغز پسته، بادام، گردو، فندق ، بادام هندی و تخمه های گیاهان گفته می شود. از آجیل های مخلوط، اکثرا در عید نوروز و در شب یلدا استفاده میشود. این نوع از آجیل ها دارای کیفیت و تنوع مختلفی هستند که قبل از خرید باید حتما از تازه بودن آن مطمئن شوید.

آجیل مخلوط چیست؟
اجیل مختلط (Trail mix)، ترکیب مغزدانه ها، یوه های خشک، دانه ها،غلات و گاه شکلات است که به عنوان یک میان وعده مفید مصرف میشود. هزاران ترکیب آجیل های مخلوط برای سلیقه های مختلف وجود دارد. آجیل با فرهنگ غذایی ما ایرانیان پیوندی ناگسستنی دارد، چراکه از گذشته تاکنون طبق آداب‌ورسوم، آجیل پای ثابت پذیرایی‌ها بالأخص در مناسبت‌هایی مانند عید و شب چله بوده است. اما این بدان معنا نیست که از آجیل تنها در عید و شب چله استفاده می‌کنند، بلکه آجیل با انواع مختلف و مزه‌های گوناگون و همین‌طور خواص فراوانی که دارد می‌تواند یک انتخاب خوب برای ذائقه‌های متفاوت باشد.

آجیل‌ها اغلب شامل دانه‌های روغنی هستند که پوست نازکی دارند و سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی‌اند. برخی آجیل را طبق ذائقه و به‌طور مجزا می‌خرند و عده‌ای آجیل را به‌صورت قاطی خریداری می‌کنند. اگر قصد خرید آنلاین اجیل مخلوط را دارید، با مطالعه این مطلب، سرنخ‌های لازم برای انتخاب مناسب‌ترین ترکیب ممکن را به دست می‌آورید. در ادامه برخی از ترکیبات مختلفی را که در اجیل وجود دارد را به شما معرفی می کنیم.

آجیل مخلوط چند ماده ای است؟
خواص آجیل مخلوط

مغزدانه ها:
آجیل ها سرشار از چربی های مفید و غیراشباع، پروتئین، فیبر، آنتی اکسیدان، ویتامین ای و ویتامین ها و موادمعدنی مفید دیگری هستند. از آجیل های محبوب می توان به مغز بادام، پسته، بادام هندی، بادام زمینی و گردو اشاره کرد. از مغزهای پرکالری تر مانند فندق، گردو پیکان، آجیل بریزیلی و دانه کاج می توانید در حد معمول در ترکیب خود استفاده کنید. صرف نظر از اینکه آجیل های مورد نظر شما خام یا مزه دار شده هستند، بهتر است از مغزهای بدون نمک و شکر استفاده کنید، تا مصرف شکر و سدیم را محدود کنید.

دانه ها:
برای کسانی که به آجیل ها حساسیت دارند و یا تمایل به ترکیب مواد بیشتر دارند. دانه های روغنی نیز بسیاری از فواید مغزها را دارند. به طور مثال شاهدانه سرشار از امگا3 ، پروتئین، زینک، آهن، منیزیوم، پتاسیم، فسفر و کلسیم است. تخمه کدو، تخمه آفتابگردان، کنجد، تخمه کتان یا شاهدانه به ترکیب مورد نظر خود اضافه کنید تا مواد مغذی بیشتری را به بدن خود وارد کنید.

میوه های خشک :
میوه های خشک در اندازه متعادل می تواند منبع خوب فیبر، آنتی اکسیدان، کلسیم، ویتامین آ، ویتامین ث و کا باشد. بهتر است از میوه های خشک شده با کمترین میزان شکر افزوده استفاده کنید. برخی از میوه های خشک شامل سیب، بلوبری، توت فرنگی، قیسی، کشمش، چیپس موز، انجیر، مکعب های آناناس، انبه و خرما است.

غلات :
برای مصرف فیبر بیشتر می توانید از کربوهیدرات های مرکب استفاده کنید. افزودن آن به آجیل می تواند باعث افزایش انرژی و احساس سیری در شما شود. سعی کنید از غلات کامل استفاده کنید و تا حد امکان از مصرف غلات فرآوری شده که حاوی مقدار زیادی شکر یا سدیم است؛ پرهیز کنید.

افزودن طعم دهنده ها :
در صورت تمایل می توانید از ادویه ها هم استفاده کنید. زنجبیل، دارچین، فلفل، جوز هندی و … می توانند طعمی متفاوت به ترکیب شما بدهند. و یک ترکیب منحصر به فرد با طعم متفاوت باشد.

فروش آجیل مخلوط

انواع آجیل مخلوط :
تنوع در این محصول آن‌قدر زیاد است که هر سلیقه‌ای با هر قدرت خریدی می‌تواند آجیل مختلط موردنظر خود را به‌راحتی انتخاب کند. آجیل‌ها با داشتن انواع ویتامین‌ها، املاح و مواد معدنی، عامل مؤثری در پیشگیری و حتی درمان بسیاری از بیماری‌ها بوده و از حیث غذایی، بسیار ارزشمند هستند. البته ما در بخش‌های مربوط به هر یک از آجیل‌ها، مطلبی مجزا را به تشریح خواص آن دانه اختصاص داده‌ایم و خواندنش را به شما پیشنهاد می‌کنیم. می‌توانید با مطالعه خواص آجیل‌ ها از فواید انها مطلع شوید. از آنجا که تنوع خرید اینترنتی آجیل مختلط ممکن است کمی باعث سردرگمی خریداران ‌شود در ادامه به معرفی ترکیب انواع آجیل مخلوط در فروشگاه اینترنتی خشکبار هفت مغز می‌پردازیم:

پسته کله قوچی چیست؟
پسته کله قوچی اعلا و درجه یک، یکی از پرطرفدارترین ارقام پسته است که با داشتن طعمی خوشمزه و ظاهری درشت و کروی شکل یک آجیل لوکس به شمار می آید. این پسته به علت وزن بسیار بالایی که دارد به نسبت سایر ارقام، انس آن پایین می باشد که باعث میشود قیمت آن کمی به نسبت سایر پسته ها گران تر باشد. پسته کله قوچی، به علت داشتن مغزدانه ی درشت، در صنعت شیرینی پزی و بستنی سازی و تهیه انواع محصولات پسته کابرد بسیار دارد. شما می توانید از پسته کله قوچی به عنوان یک میان وعده سالم استفاده کنید تا از خواص آن لذت ببرید.

پسته کله قوچی 7مغز به همراه پسته اکبری از پسته های باکیفیت و گران قیمت بازار می باشد. برای این نوع دانه آجیل بازار داخلی و خارجی مناسبی وجود دارد. که همه ساله میزان بسیار بالایی از این نوع پسته به خارج از کشور صادر میشود. این نوع پسته درختی رشد کمی دارد وسطح برگ درخت آن بسیار کم می باشد. پسته کله قوچی دارای محبوبیت و شهرت بسیار بالایی در میان سایر پسته ها می باشد و بیشتر کشورهای خارجی خواهان خرید این نوع پسته می باشند.

پسته کله قوچی، پسته ای درشت با طعم بی نظیر
پسته کله قوچی در واقع ظاهری گرد، درشت و بزگ ترین مغز در میان مدل های مختلف پسته می باشد. در حالت کلی می توان گفت که بزرگ ترین و سنگین ترین پسته جهان نوع کله قوچی می باشد. پسته کله قوچی دارای مغزی بسیار خوشمزه و لذیذ می باشد. که هنگام خوردن آن حس خوبی را به شما می دهد. به دلیل اندازه بزرگ پسته در هر کیلوگرم پسته کله قوچی تعداد کمتری پسته وجود دارد.

پسته کله قوچی، بعد از پسته فندقی از لحاظ فروش، محبوبیت، خرید و فروش در رتبه دوم قرار دارد. از مغز و خلال پسته کله قوچی در آشپزی، شیرینی پزی و … استفاده میشود. قیمت پسته کله قوچی مناسب است و به همین دلیل دارای کاربرد بسیار زیادی می باشد. از خواص و فواید پسته برای سلامتی بدن، داشتن قلبی سالم، کنترل وزن و افزایش ایمنی بدن را می توان نام برد. ویتامین ها، مواد معدنی، چربی ها و پروتئین ها از مواد موجود در پسته می باشد.

قیمت و خرید پسته کله قوچی
یکی از معروف ترین و شناخته شده ترین نوع از پسته ها در کشور ایران پسته کله قوچی می باشد. که می توان از آن به عنوان یکی از تجاری ترین و اقتصادی ترین نوع پسته در کشور ایران می باشد. این نوع پسته از ارقام درشت و نوع گرد یا فندقی محسوب میشود. این نوع پسته به میزان متوسطی خندان می باشد. و مغز آن به رنگ سرخ تیره می باشد. سایت هفت مغز یکی از بزرگ ترین فروشگاه های اینترنتی آجیل و خشکبار می باشد که انواع پسته را با قیمت مناسب ارائه می دهد. شما می توانید برای خرید پسته کله قوچی به فروش آنلاین آجیل هفت مغز مراجعه کنید و از آخرین قیمت پسته کله قوچی خام مطلع شوید.

پسته احمد آقایی چیست؟
پسته احمد آقایی، یکی از خوش طعم ترین مغزدانه ها در میان انواع پسته می باشد. و این یکی از دلایل اصلی خرید و فروش زیاد آن در بازار است. پسته احمد آقایی تازه، در مقایسه با پسته اکبری کوچکتر و به نسبت فندقی درشت تر می باشد. در حالت کلی می توان گفت که جزو یکی از معروف ترین پسته های ایران می باشد. پسته احمداقایی صادراتی، نه تنها در ایران بلکه در کشورهای خارجی نیز دارای محبوبیت بسیار بالایی است؛ به خصوص در آمریکا به عنوان پسته رفسنجان نیز شناخته شده است. بیشترین میزان کاشت پسته احمدآقایی به شهرستان رفسنجان و نوق تعلق دارد. اگر به دنبال خرید پسته احمد آقایی درجه یک و اعلا می باشید می توانید از طریق فروش آجیل هفت مغز اقدام به خرید کنید؛ زیرا قیمت پسته احمد آقایی خام یا شور در آجیل آنلاین مناسب است.

مشخصات پسته احمد آقایی:
کشیده بودن، خندان بودن، و مغز بسیار خوشمزه از دلایل محبوبیت این نوع مغزدانه می باشد. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید این محصول چرا شهرت بالایی دارد. در حقیقت این مغزه دارای ویژگی های ظاهری منحصربه فردی است که موجب تفاوت آن با سایر پسته ها میشود. کشیدگی مناسب، درصد خندانی بالا، مغز بسیار خوشمزه از مهم ترین خصوصیات پسته احمدآقایی در میان مردم می باشد. بسیاری افراد از این دانه آجیلی برای اکثر مجالس و میهمانی های رسمی خود استفاده می کنند.

از خواص پسته می توان به فراوانی پتاسیم در آن اشاره کرد. میزان پتاسیم در پسته به قدری زیاد است که با مقدار پتاسیم موجود در پرتقال برابری می کند. همچنین پسته دارای مقادیر بالایی از ویتامین ها، کلسیم، آهن، روی، مس و سدیم می باشد. فیبر موجود در پسته به هضم غذا و بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک بسیار زیادی می کند. افرادی که دارای فشار خون می باشند، بهتر است از این نوع پسته به علت خام بودنش استفاده کنند.

خرید پسته احمد آقایی
تصویر پسته احمدآقایی تازه

پسته احمد آقایی خندان و تازه
اگر شما هم از آن افرادی هستید که طعم و مزه برای شما از هر چیز دیگری اهمیت دارد و تمایل دارید بهترین طعم ها را بچشید و از آن لذت ببرید. Pistachio Ahmad Aghaei، یکی از خوشمزه ترین و لذیذ ترین انواع پسته می باشد، که در ایران و سراسر جهان حرف اول را می زند. در ایران مناطق مختلفی پاز این مغز دانه مقوی یافت میشود. استان کرمان و یا شهرستان رفسنجان که به طلای سبز معروف می باشد؛ و در کاشت پسته جایگاه ویژه ای دارند. استان کرمان به وسطه موقعیت جغرافیایی خاصی که دارند بهترین نقطه برای تولید پسته شناخته شده اند. در ایران پسته احمدآقایی و پسته اکبری از اهمیت خاصی برخوردار هستند؛ که مهم ترین مزیت این نوع پسته طعم بسیار عالی و شکل ظاهری مجلسی و زیبا است که موجب شده تا ایرانی ها از این نوع آجیل در تمامی جشن ها و مناسبات از آن استفاده کنند.

مهم ترین ویژگی های پسته احمدآقایی تازه:
طعم خوشمزه و دلپذیر
مناسب برای مجالس و مهمانی ها
محبوبیت زیاد در داخل و خارج کشور
کشیده و زیبا
مناسب برای تهیه خلال پسته
معرفی کامل پسته احمدآقایی؛ مغزدانه ای کشیده و زیبا
پسته رقم احمد آقایی، برای اولین بار توسط احمد آقا فروتن در احمدیه نوق از توابع شهریتان رفسنجان شناخته شده است؛ و تا کنون به عنوان یکی از بهترین ارقام پسته معرفی می شود. کاشت درخت پسته مورد توجه بسیاری از باغداران قرار گرفته است.

به جرات می توان گفت که پسته احمدآقایی خوشمزه ترین مغزه در میان انواع پسته است و این یکی از دلایل اصلی خرید و فروش پسته احمد آقایی هفت مغز در بازار است. پسته احمد آقایی کشیده، نسبت به پسته اکبری کوچکتر و به نسبت پسته فندقی درشت تر است و به همراه پسته اکبری، از مشهور ترین پسته های شکیل در ایران است.

این خوراکی، نه تنها در ایران دارای محبوبیت زیادی است بلکه دارای شهرت جهانی است و به ویژه در آمریکا به عنوان پسته رفسنجان شناخته شده است. بیشترین حجم تولید پسته مربوط به رفسنجان و نوق می باشد.

درخت پسته احمد آقایی
درخت پسته احمد آقایی
عکس درخت پسته احمدآقایی

پسته رقم احمد اقایی جز مدل های است که رشد کم تا رو به متوسطی دارد. اکثرا ریشه ای قوی دارد و رشد درخت گسترده می باشد. برگ ها در این مدل کوچک و حدود 60 درصد از برگ ها سه برگچه ای هستند. شکل برگچه انتهایی تخم مرغی و بزرگتر از برگ های جانبی است. اندازه جوانه آن متوسط است و میوه احمد آقایی بادامی شکل و رنگ پوست آن سفید و زرد می باشد.

باردهی درخت پسته احمد اقایی
نهال پسته احمد آقایی، از ارقام زودگل به شمار می آید و گلدهی در این رقم در سال های مختلف به طور متوسط از 4 فروردین شروع میشود و تا 12 فروردین ادامه دارد. اما ثمره مغز آن از 10 تیر شروع میشود و میوه ها در اواسط شهریورماه قابل برداشت می باشند. از هر درخت احمد آقایی در آستانه باردهی یعنی نه سال پس از پیوند و در سال بار آن 7 کیلوگرم و در هر هکتار 2800 کیلوگرم برداشت میشود.

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید پسته احمداقایی چرا تا این اندازه مشهور می باشد. در واقع Pistachio Ahmad Aghaei دارای ویژگی های ظاهری ویژه ای است که موجب میشود تا این نوع پسته با سایر پسته ها فرق داشته باشد. ویژگی های ظاهری مانند:

کشیدگی مناسب
درصد خندانی بسیار بالا
مغز بسیار خوش طعم
پسته احمد آقایی؛ خوش طعم ترین و زیباترین پسته برای مصارف مختلف!
پسته احمد آقایی صادراتی، در بازار داخل و خارج از کشور طرفداران زیادی دارد. Pistachio Ahmad Aghaei در ترکیب با پسته کله قوچی می تواند یک ترکیب مناسب برای یک آجیل خوشمزه و زیبا باشد. مدل دیگری از این پسته که دانه های ریز تری دارد و دارای مغز خوب، سالم و خوشمزه ای است در صنایع گوناگونی مانند شیرینی پزی و بستنی سازی کاربرد دارد. کاربرد دیگر این نوع پسته برای تهیه خلال پسته می باشد.

منبع آجیل و خشکبار هفت مغز : www.7maghz.com

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 18
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 13
  • بازدید سال : 41
  • بازدید کلی : 1560
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی