loading...

haftmaghz

بازدید : 6
دوشنبه 20 تير 1401 زمان : 11:57

خواص بادام هندی در طب سنتی، آشنایی با مهم ترین فواید بادام هندی!

بادام هندی یکی از خوشمزه‌ترین و پرکاربردترین آجیل‌‌ها می‌باشد. این آجیل دارای خواص بی‌شماری نیز برای سلامتی است. فواید بادام هندی، شامل بهبود سلامت قلب، ارتقاء عملکرد مغز، بهبود هضم و افزایش جذب مواد مغذی می‌باشد. به‌علاوه این آجیل می‌تواند در کاهش وزن نیز به شما کمک کند.

در سال‌های اخیر مصرف بادم هندی، در اکثر کشورهای غربی افزایش‌یافته است. این افزایش به این دلیل است که آجیل‌ها به‌عنوان برخی از سالم‌ترین غذاهای موجود و به‌عنوان یک افزودنی مهم به رژیم غذایی برای پیشگیری از طیف وسیعی از بیماری‌های مزمن رده‌بندی می‌شوند. در ایران نیز اگرچه زمان زیادی از فراگیر شدن مصرف آن نمی‌گذرد، ولی محبوبیت بالایی بین مردم یافته است.

در ادامه این مطلب از سایت فروشگاهی خرید آجیل آنلاین هفت مغز توضیحاتی در رابطه با خواص بادان هندی برای سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن در دسترس شما قرار می‌گیرد.

خواص بادام هندی چیست؟

مواد مغذی بادام هندی چیست؟

برخلاف آجیل‌های دیگر این محصول بذر یک نوع درخت است. بادوم هندی، رنگ روشنی دارد و شکل آن شبیه کلیه است. این آجیل، میوه درخت استوایی آناکاردیوم اکسیدنتیل (Anacardium occidentale) است. میوه بادام هندی که کشو (Cashew) نام دارد طعم تلخی دارد. در برخی کشورها از کشو قرن‌ها به عنوان درمان سنتی برای درمان بیماری‌های مختلف ازجمله مشکلات قلبی و دیابت استفاده می‌شده است. این درخت‌ها بومی مناطق ساحلی برزیل هستند و میوه آن امروزه در سراسر جهان به‌ویژه در آشپزی آسیایی رایج است. غالباً این مغزدانه جزئی از آجیل مخلوط می‌باشد.

یکی از خواص بادام‌هندی افزایش سلامت قلب است. بادام هندی غنی از اسیدهای چرب غیراشباع و بسیاری از ترکیبات مفید دیگر مانند پروتئین گیاهی، فیبر خوراکی، مواد معدنی مانند مس، روی و منیزیم به‌علاوه آنتی‌اکسیدان‌هایی به شکل فیتوسترول‌ها و ترکیبات فنولیک است. مواد تشکیل‌دهنده آن حدود ۲۱ درصد پروتئین، ۴۶ درصد چربی و ۲۵ درصد کربوهیدرات می‌باشد.

یکی از عوامل کلیدی در مواد مغذی بادم هندی، محتوای چربی سالم آن‌هاست؛ زیرا عمدتاً از چربی‌های غیراشباع به شکل اسیدهای چرب غیراشباع تک حلقه‌ای و چند حلقه‌ای تشکیل شده است. تقریباً ۶۲ درصد چربی‌های آن چربی غیراشباع تک حلقه‌ای، ۱۸ درصد چربی غیراشباع چند حلقه‌ای و باقیمانده آن ترکیبی از چربی‌های اشباع‌شده است.

به دلیل اثرات مثبت این چریی‌ها بر متابولیسم و دیگر عملکردهای زیستی، بسیاری از مطالعات مصرف بادام هندی و سایر آجیل‌ها را با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، دیابت و چاقی مرتبط می‌دانند.

ارزش غذایی بادام هندی:

ارزش غذایی بادام هندی برای یک‌چهارم فنجان بادام هندی تقریباً به این قرار است:

  • ۱۹۶ کیلوکالری
  • ۵ گرم پروتئین
  • ۱ گرم فیبر
  • ۱۶ گرم چربی
  • ۷۵۰ میلی‌گرم مس (۸۴ درصد نیاز روزانه)
  • ۸۹ میلی‌گرم منیزیم (۳۳ درصد نیاز روزانه)
  • ۱۶۷ میلی‌گرم فسفر (۲۸ درصد نیاز روزانه)
  • ۹ میلی‌گرم روی (۲۳ درصد نیاز روزانه)
  • ۲۷ میلی‌گرم منگنز (۱۵ درصد نیاز روزانه)
  • ۱۱ میلی‌گرم ویتامین K (12 درصد نیاز روزانه)
  • ۲ میلی‌گرم آهن (۱۱ درصد نیاز روزانه)
  • ۲۳ میلی‌گرم فولات (۶ درصد نیاز روزانه)

۱۷ خاصیت بادام هندی برای سلامتی بدن:

فواید بادام هندی

۱- بادام هندی و مبارزه با بیماری‌های قلبی:

مصرف منظم بادام هندی، می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بسیاری از عوامل منجر به بیماری‌های قلبی ازجمله کلسترول بالا، فشارخون بالا و چاقی کمک کند. اعتقاد بر این است که اثرات سودمندی بر سطح استرس اکسیداتیو، التهاب و فعالیت عروق و شریان‌ها دارد و باعث افزایش سلامت قلب می‌شود.

خوردن بادام هندی می‌تواند به کاهش کلسترول بد (LDL) کمک کند و کلسترول خوب (HDL) را بهبود بخشد. این آجیل حاوی ترکیبات فیتوسترول خاصی است که نقش اساسی در غشای سلولی با تثبیت سلول‌ها و جذب کلسترول بازی می‌کنند. ترکیبات فیتوسترول خاص آن مسئول کاهش کلسترول است و این دلیلی بر این است که می‌تواند به جلوگیری از تشکیل پلاک در دیواره شریان‌های خون کمک نماید. همچنین این آجیل خوشمزه با کاهش سطح تری گلیسیرید و کاهش سطح التهاب به محافظت از شما در برابر بیماری‌های قلبی، حملات قلبی یا سکته مغزی کمک می‌کند.

۲- فواید خوردن بادام هندی و کمک به پیشگیری از سنگ صفرا:

ازجمله خواص بادوم هندی کمک به کاهش خطر ابتلا به سنگ صفرا است. سنگ صفرا با سطح کلسترول در ارتباط است. این سنگ‌ها ناشی از کلسترول سفت شده‌ای هستند که نتیجه وجود کلسترول بیش‌ازحد در داخل صفرا بوده و از طریق دستگاه گوارش در بدن گردش دارند.

به‌طورمعمول کبد به میزانی کلسترول ترشح نمی‌کند که منجر به تشکیل سنگ شود. وقتی شخصی دارای کبد ضعفی باشد، کلسترول می‌تواند مانند چسب عمل کرده و سخت شود. این کلسترول با مواد دیگری مانند کلسیم داخل کیسه صفرا انقیاد پیدا کرده و تشکیل سنگ دهد.

پیشنهاد مطالعه : آیا بادام‌ هندی سمی است؟ (معرفی برترین خواص بادام هندی در طب سنتی)

۳- خاصیت بادام هندی بر لاغری و تناسب اندام:

آجیل حاوی مقادیر زیادی چربی است. به‌عنوان‌ مثال بادوم هندی تقریباً از ۴۶ درصد چربی تشکیل‌شده است. به طور کلی آجیل‌ها دارای مواد مغذی زیادی هستند و مقادیر زیادی ماده معدنی و اسیدهای چرب مهم را که از کاهش وزن پشتیبانی می‌کنند تأمین می‌نمایند. این مغزدانه می‌تواند به شما کمک کند پس از یک وعده‌غذای احساس سیری بیشتری کنید. این موضوع منجر به ممانعت از میل شدید به غذا، پرخوری و خوردن میان وعده‌های ناسالم می‌شود. به‌طورکلی چربی مواد غذایی را دلپذیرتر می‌کند و جذب مواد مغذی محلول در چربی مانند ویتامین A و ویتامین D را افزایش می‌دهند.

علاوه بر آن منبع خوبی از پروتئین گیاهی است. این پروتئین گیاهی تا حدی به شکل آمینواسید مفید ال-آرژینین است. این آمینواسید یک پیشگام اکسید نیتریک است که در کمک به بهبود واکنش‌پذیری عروق و گردش خون مؤثر می‌باشد.

در پستاندارانی همچون انسان اکسید نیتریک یک مولکول مهم در سیگنالینگ سلولی به حساب می‌آید که در بسیاری از فرایندهای فیزیولوژیک و پاتولوژیک دخالت دارد. این ترکیب دارای خاصیت گشادکنندگی عروق است و دارای نیمه‌عمر کوتاهی در خون در حد چند ثانیه می‌باشد. جریان خون بهبود یافته به خروج سموم از سیستم گوارش کمک می‌کند و می‌تواند سبب بهبود سوخت و ساز، بالارفتن انرژی و بهتر شدن سلامت گوارش شود.

۴- خواص بادام هندی و کمک به سلامت و تقویت استخوان‌ها:

از مهم ترین خاصیت های بادام هندی اینکه به علت دارا بودن کلسیم، منیزیم و پتاسیم همراه با مصرف کم سدیم منجر به بهبود سلامت استخوان‌ها می‌شود. این مواد معدنی با محافظت از استخوان در برابر از دست دادن مواد معدنی مرتبط هستند. خاصیت استخوان‌سازی بادام هندی به ذخیره ویتامین K آن‌ها نیز مربوط می‌باشد.

مصرف یک‌چهارم فنجان بادوم هندی بیش از ۱۲ درصد نیاز روزان بدن به ویتامین K را تأمین می‌کند. بنابراین بادام هندی منبع خوبی برای پیشگیری از کمبود ویتامین K به حساب می‌آید. ویتامین K با سایر مواد معدنی ضروری مانند کلسیم در کمک به استخوان‌سازی و حفظ تراکم مواد معدنی استخوان شرکت می‌کند. این عمل می‌تواند از ما دربرابر شکستگی و پوکی استخوان محافظت کند.

۵- خاصیت های بادام هندی و پیشگیری از سرطان کولون، پروستات و کبد:

خوردن منظم آجیل ازجمله بادام هندی با کاهش خطر ابتلا به سرطان‌های رایج به‌ویژه سرطان‌های دستگاه گوارش، شامل سرطان‌های کبد و کولون، مرتبط است.

آجیل منبع خوبی از ویتامین‌های آنتی‌اکسیدانی لازم برای محافظت بدن در برابر آسیب‌های ناشی از میزان بالای رادیکال‌های آزاد است. رادیکال‌های آزادی که باعث استرس اکسیداتیو، آسیب زدن به DNA، جهش سلولی و تشکیل تومور سرطانی می‌شوند.

۶- فواید بادام هندی و بهبود عملکرد مغز:

مغز عمدتاً از چربی ساخته‌شده و نیازمند اسیدهای چرب سالم در رژیم غذایی است. آجیل‌ها یکی از غذاهای گیاهی طبیعی غنی از چربی بوده و به عملکرد شناختی، بهداشت پیری و تنظیم خلق‌وخو کمک می‌کنند.

درون این محصول معرفی شده، چندین ماده مغذی وجود دارد که می‌توانند از طریق تنظیم مسیر انتقال‌دهنده‌های عصبی، انتقال سیناپسی و حفظ سیالیت غشا به پشتیبانی از توانایی‌های شناختی و فرآیند چندگانه مغز کمک کنند. کمبود اسیدهای چرب غیراشباع تک حلقه‌ای و چند حلقه‌ای در رژیم‌های غذایی با افزایش خطر ابتلا به برخی مشکلات روانی مانند ADHD (بیش‌فعالی)، اضطراب یا افسردگی، خوانش پریشی (اختلال در روان خوانی و درک مطلب) و زوال عقل مرتبط است.

۷-خواص بادام هندی و کاهش خطر ابتلا به دیابت:

بادم هندی یک منبع عالی از چربی‌های غیراشباع تک حلقه‌ای است. بخشی از خواص ضد دیابتی آن به برخی عناصر فعال آن با نام عصاره هیدرواتانولیک که به شکل اسید آناکاردیک است و انتقال و کنترل گلوکز را تحریک می‌کند مربوط می‌شود. عصاره هیدرواتانولیک میوه درخت بادام هندی و ترکیب اصلی آن (اسید آناکاردیک) جذب گلوکز را تحریک می‌کند.

همچنین بادام هندی، به کاهش سطح التهاب کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که یک رژیم غذایی حاوی آجیل سبب کاهش انتشار نشانگرهای زیستی التهابی شده و می‌تواند به مقاومت در برابر انسولین و بروز دیابت کمک کند. نشانگرهای زیستی معمولاً به یک شاخص قابل‌سنجش از بعضی حالات و شرایط بیولوژیک گفته می‌شود. علاوه بر این خاصیت بادم هندی، شامل توانایی در پیشگیری یا درمان عوارض جانبی دیابت ازجمله بالا بودن فشارخون، چاقی و خطرات قلبی عروقی است.

۸- مزایای بادام هندی و پیشگیری از سردردهای میگرنی:

این آجیل به عملکرد سالم مغز و بهبود گردش خون کمک کرده و درعین‌حال فشارخون را کاهش می‌دهد. همچنین آجیل‌ها فیتوسترول‌های گیاهی را تأمین می‌کنند که هم در کاهش مدت سردرد و هم دفعات وقوع آن سودمند هستند.

علاوه بر این با تغییرات سریع در قند خون و هیپوگلیسمی که یک محرک شناخته‌شده دیگری برای میگرن است مبارزه می‌نماید. هیپوگلیسمی به پایین افتادن قند خون به زیر شصت میلی‌گرم بر دسی‌لیتر گفته می‌شود.

پیشنهاد مطالعه : میوه بادام هندی؛ نحوه کاشت نهال و برداشت درخت بادام هندی

۹- خواص بادام هندی و کمک به حفظ سلامت پوست:

مواد مغذی بادوم هندی به دلیل وجود اسیدهای چرب ضروری به‌سلامت پوست کمک می‌کنند. بدن ما برای حفظ خاصیت جذب آب و رهایی از تحریک‌پذیری پوست، پوسته‌پوسته شدن پوست و پیری زودرس پوست نیاز به منابع سالم چربی دارد.

همچنین منبع غنی از مس می‌باشد؛ که به تولید پوست، رنگ‌دانه مو یا ملانین و تشکیل کلاژن کمک می‌کند. کلاژن به خاصیت کشسانی پوست و مقاومت پوست در برابر پیری کمک می‌نماید.

علاوه‌بر این موارد گفته شده دارای خواص دیگری نیز می‌باشد. مثلا خواص بادام هندی برای معده امری اثبات شده است.

بادام هندی چیست و چه خواصی دارد؟

نخستین بار این میوه مقوی و مغذی در برزیل کشت‌شده است. حوالی سال‌های ۱۵۶۰ تا ۱۵۶۵ میلادی ساکنان پرتغالی آنجا آن را به قسمت‌هایی از هندوستان بردند. این آجیل از هندوستان به سمت جنوب شرق آسیا گسترش یافت و پس از مدت‌ها راه خود را به آمریکا و آفریقا باز کرد.

در حال حاضر درخت بادام هندی، به‌طور گسترده‌ای در مناطق استوایی جهان به‌ویژه قسمت‌هایی از هند، نیجریه، ویتنام، ساحل آج و اندونزی کشت می‌شود. نام انگلیسی این آجیل Cashew است و از Caju که در زبان پرتغالی به معنی آجیل خودرو است مشتق می‌شود.

این آجیل شبیه به میوه آلویی شکلی است که در انتهای میوه‌ای به شکل سیب رشد می‌کند. این میوه‌ها ابتدا روی درخت روییده و سپس رشد کرده و به شکل سیب درمی‌آیند. خود میوه سیبی‌شکل طعم تند و پوست نازکی دارد و معمولاً پس از چیدن خورده نمی‌شود. البته در برخی نقاط جهان نظیر برزیل و مناطقی از آفریقا، این میوه سیبی‌شکل به‌عنوان خوراکی شفابخش به‌حساب آمده و از آن به‌عنوان نوعی درمان طبیعی مانند مبارزه با باکتری‌ها استفاده می‌شود.

بادوم هندی طعم بسیار خوب و دل‌چسبی داشته و سرشار از مواد مغذی است. این آجیل در ایران کشت نمی‌شود و کاملاً وارداتی به‌حساب می‌آید. یکی از آیتم‌های مربوط به دسته‌بندی این آجیل سایز آن است. مثلاً بادام هندی ۲۴۰ به این معناست که در هر پوند آن ۲۴۰ عدد بادام هندی وجود دارد. اندازه‌های دیگر آن ۱۸۰ و ۳۶۰ است. ناگفته پیداست که مانند انس پسته که هرچه کمتر باشد پسته گرانتر است، هرچه این عدد کمتر باشد، قیمت بادام هندی بالاتر می‌باشد. انواع بادام هندی‌های موجود در ایران سایز ۲۴۰ و ۳۶۰ است. بادوم هندی ۱۸۰ به ندرت موجود بوده و بسیار نیز گران می‌باشد.

آیا بادام هندی خام سمی است؟

برای خرید بادام هندی، بادام هندی خام را در اولویت قرار دهید. انتخاب دیگرتان هم بادام هندی معمولی بوداده و خشک باشد. گرفتن پوست نازک روی آن و البته آجیل‌های دیگر، می‌تواند بیشتر آنتی‌اکسیدان‌های آن را از بین ببرد. این آسیب حتی بیشتر از بو دادن آن‌ها است. پوست سخت همه بادام هندی‌های موجود در بازار گرفته‌شده است؛ زیرا این پوست‌ها سمی محسوب شده و احتمال اینکه به باکتری نیز آغشته باشند وجود دارد.

از بادوم هندی یا سایر آجیل‌هایی که با روغن‌های گیاهی یا شکر و سایر افزودنی‌های مصنوعی پوشانده شده‌اند پرهیز کنید. البته معمولاً زمانی این اتفاق می‌افتد که آجیل‌های بسته‌بندی شده را خریداری می‌کنید. بنابراین برچسب آجیل‌های بسته‌بندی شده را به دقت بررسی کنید تا حاوی هیچ قند اضافه، نگهدارنده، روغن گیاهی هیدروژنه و مواد شیمیایی نباشد.

بادام هندی، پایدارتر از سایر آجیل‌ها محسوب می‌شود زیرا دارای مقادیر بالای اسید اولئیک است؛ اما بازهم بهتر است آن‌ها را در یک ظرف دربسته نگه‌داشته و دور از گرما ذخیره کنید تا تازگی خود را برای مدت طولانی‌تری حفظ کنند. بسیاری از مردم دوست دارند که آجیل‌ها، کره آجیل‌ها و آرد آجیل‌ها را برای حفظ مواد مغذی آن‌ها تا بیشترین حد ممکن، در یخچال نگه‌داری یا منجمد کنند.

در اینجا برخی از محصولاتی که با این محصول تهیه می‌شوند را برای اطلاع شما آورده‌ایم.

  • کره بادام هندی:

جایگزینی عالی برای کره بادام‌زمینی است. این محصول با خیساندن و مخلوط کردن بادام هندی تهیه می‌شود. نمک باید تنها افزودنی به کره بادام هندی باشد. آجیل فروشی اینترنتی هفت مغز طرز تهیه کره بادام هندی را برای شما آماده کرده است.

  • آرد بادام هندی:

با خشک‌کردن و آسیاب کردن بادام هندی می‌توانید آرد بادام هندی تهیه کنید. سعی کنید آن را با آرد نارگیل یا دیگر آردهای بدون گلوتن برای پخت مافین‌ها، پنکیک‌ها یا سایر خوراکی‌های مشابه ترکیب کنید.

  • شیر بادام هندی:

اگر از لاکتوز و لبنیات معمولی (پاستوریزه) پرهیز می‌کنید این آشامیدنی جایگزین مناسبی است. می‌توانید آن را جایگزین شیر بادام، شیر نارگیل یا شیرهای لبنی کنید. شیر بادام هندی کمی خامه‌ای‌تر از شیر بادام درختی بوده و فاقد شکر و لاکتوز است.

پیشنهاد مطالعه : آیا بادام هندی آجیل است یا خیر؟!

برخی موارد استفاده از بادام هندی:
بادام هندی شبیه به میوه آلویی شکلی است که در انتهای میوه‌ای به شکل سیب رشد می‌کند.

یکی از راه‌های افزایش خواص بادم هندی و کاهش مواد ضد مغذی آن (این مواد می‌تواند از جذب بعضی از مواد معدنی پس از خورده شدن جلوگیری کند)، این است که بادام هندی را یک‌شب در آب معمولی بخیسانید. همچنین می‌توانید جوانه آن را تهیه‌کرده تا مواد معدنی موجود در این آجیل را افزایش دهید.

راه‌های بی‌شماری برای افزودن این اجیل به وعده‌های غذایی وجود دارد؛ مصرف آن‌ها به‌عنوان یک میان وعده سالم، اضافه کردن آن‌ها به گرانولا یا جو پرک، مصرف کره آن با میوه، قرار دادن مقداری از آن‌ها در سالاد یا حتی تفت دادنشان در روغن داغ برخی از روش‌های مصرف بادام هندی هستند. نگه‌داری کره و آرد بادام هندی آماده در خانه و استفاده از آن در اسموتی‌ها، مالیدن آن روی محصولات پخته‌شده خانگی بدون گلوتن یا استفاده از آن به‌جای آرد گندم و سایر آردهای تصفیه‌شده یکی از روش‌های استفاده بیشتر از آن است.

برخلاف بسیاری از آجیل‌ها، بادوم هندی حاوی مقادیر مناسبی نشاسته است و این یکی از دلایلی است که از آن‌ها به‌عنوان غلیظ کننده عالی در شیر یا سس‌های خامه استفاده می‌شود؛ به‌ویژه هنگامی‌که پیش از استفاده خیسانده شده باشند. به همین دلیل است که از این میوه آجیلی در سراسر جهان برای غلیظ کردن سوپ، خورش گوشت و در تهیه دسر استفاده می‌شود.

با مطالعه مقاله مقدار مصرف بادام هندی در روز می‌تواند با میزان مصرف روزانه بادام هندی آشنا شوید.

آلرژی به بادام هندی:

بادام هندی و سایر آجیل‌های درختی می‌توانند به‌طور بالقوه باعث مشکلات یا واکنش‌های حساسیتی در بعضی افراد شوند. بعضی‌اوقات واکنش‌های حساسیتی به آجیل می‌تواند حتی کشنده نیز باشد. البته اکثر افراد هیچ آلرژی شناخته‌شده‌ای نسبت به آجیل ندارند و هیچ‌گونه واکنش منفی را در خوردن بادام هندی تجربه نمی‌کنند. اگر به آجیلی حساسیت دارید تا وقتی‌که واکنش به همه انواع دیگر آجیل را تست نکرده‌اید از خوردن بادام هندی و آجیل‌های دیگر پرهیز کنید؛ زیرا آلرژی به یک نوع آجیل معمولاً به این معنی است که در هنگام خوردن سایر آجیل‌ها نیز ممکن است واکنش‌های منفی رخ دهد.

اگر کسی در حال حاضر از مشکل سنگ کلیه رنج می‌برد؛ ممکن است لازم باشد از خوردن بادام هندی اجتناب نموده یا با دقت مصرف آجیل خود را پایش کند؛ زیرا بادام هندی به‌طور طبیعی حاوی اگزالات های قابل‌حل در معده و روده بوده که می‌توانند مشکلات کلیوی را بدتر نمایند.

خواص بادام هندی در بارداری:

بادام هندی چه خواصی دارد؟ ما در این مطلب از فروشگاه هفت مغز توضیحات کاملی در رابطه با مزایای بادوم هندی برای سلامت پوست، پیش‌گیری از سنگ صفرا، پیشگیری از سرطان کولون، پروستات و کبد و… را بررسی کردیم. به دلیل واکنش‌های احتمالی پیش بینی نشده از مصرف ناگهانی بادام هندی توسط کودکان و البته هر آجیل یا خوراکی آلرژی زای دیگر جلوگیری کنید. اگر در دوران بارداری وزنگیری خوبی ندارید، بادام هندی انتخاب خوبی است. هر ۳۰ گرم بادوم هندی ۱۲/۴۳ گرم چربی دارد که بیشتر آن چربی غیر اشباع و مابقی آن چربی اشباع است. نکته قابل توجه درباره فواید بادام هندی، اینکه یک ماده غذایی مغذی برای کسانی است که قبل از بارداری دچار کمبود وزن هستند زیرا کربوهیدرات و چربی بالایی دارد. البته در مصرف آن زیاده روی نکنید، زیرا کالری بالایی دارد و ممکن است برای شما مشکلاتی ایجاد کند.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خاصیت بادم هندی برای خانم‌های باردار می‌توانید مقاله فواید بادام هندی در بارداری را مطالعه کنید.

از کجا بادام هندی بخریم؟

آجیل فروشی آنلاین هفت مغز برای شما که ساکن هرجای ایران هستید خرید آنلاین انواع بادام هندی باکیفیت را فراهم نموده است.

بادام هندی؛ ۱۷خواص بادام هندی در طب سنتی برای سلامتی✔️!!

بازدید : 24
پنجشنبه 16 تير 1401 زمان : 10:00

ماکادمیا چیست؟

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که ماکادمیا چیست؟ نام دیگر این محصول فندق استرالیایی است که این فندوق استرالیایی سبز است. این آجیلی سرشار از چربی های سالم است و به افرادی که به دنبال کاهش وزن یا بهبود سلامتی خود هستند کمک زیادی می کند. این نوع آجیل دارای میزان چربی بیشتر از آجیل های بادام، بادام هندی و گردو است و خود روغن ماکادمیا برای بدن بسیار مفید می باشد. البته لازم به ذکر است که بیش از ۷۵ درصد از چربی آن از نوع چربی های اشباع نشد و سالم می باشد. یک وعده آن غنی از فیبر، پروتئین، منگنز، تیامین و مس است.

در ابتدا کاشت فندق استرالیایی در ایران زیاد شناخته شده نبود. واز آن به عنوان یک گیاه تزئینی استفاده می کردند. هم اکنون در شمال ایران این گیاه کشت می شود و این مغز گران با باردهی خوبی که دارد، از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشد. در ادامه از این مطلب از سایت هفت مغز شما را با ماسک مو، کاشت، صابون، خواص روغن، شامپو، خرید و قیمت ماکادمیا برای پوست و مو آشنا می کنیم.

فواید مصرف macadamia برای سلامتی چیست؟

این محصول آجیل درختی است که دارای طعمی شبیه کره است. این درخت بومی استرالیا هستند و اکنون در نقاط مختلف جهان مانند برزیل، کاستاریکا، هاوایی و نیوزلند رشد می کنند. ماکادمیا مانند اکثر آجیل های دیگر سرشار از مواد مغذی و ترکیبات مفید گیاهی است. آن ها همچنین دارای چندین مزیت از جمله بهبود هضم، سلامت قلب، مدیریت وزن و کنترل قند خون می باشد.

کاهش سطح کلسترول خون

آجیل ماکادامیا آجیل های سرشار از کالری است که سرشار از چربی های سالم ، ویتامین ها و مواد معدنی است. در جدول زیر در مورد مواد مغذی فندق سبز توضیح داده ایم.

پیشنهاد مطالعه : خواص فندق: هرآنچه که نیاز است درباره خواص فندوق بدانید!
مشخصات مقدار
کالری ۲۰۴
چربی ۲۳ گرم
پروتئین ۲گرم
کربوهیدرات ۴ گرم
شکر ۱ گرم
فیبر ۳ گرم
منگنز ۵۸ درصد
تیامین ۲۲ درصد
مس ۱۱ درصد
منیزیم ۹ درصد
آهن ۶ درصد
ویتامین B6 ۵ درصد

این آجیل سرشار از چربی های غیراشباع تک است، نوعی چربی که ممکن است با کاهش سطح کلسترول کل و LDL (بد) شما، سلامت قلب را افزایش دهد. در ضمن کربوهیدرات و قند کمی دارند و فیبر متوسطی در ماکادمیا است. این ترکیب باعث می شود سطح قند خون شما افزایش پیدا نکند و از این طریق برای افراد دیابتی مفید است.

ماکادمیا در ایران امروز کمتر شناخته شده است. اما همه این موارد دلیلی بر چشم پوشی از خواص بی نظیر انی اکسیدانی این آجیل نمی شود.

محافظت از بدن در برابر آسیب های سلولی

این مغز نیز مانند اکثر آجیل ها، منبع عالی از آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد را خنثی می کنند. این نوع رادیکال ها، مولکول های ناپایداری هستند که می توانند باعث آسیب سلولی شوند و خطر ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت، بیماری آلزایمر و بیماری های قلبی را افزایش دهند. علاوه بر این دارای بالاترین سطح فلاونوئید در میان همه آجیل های درختی است. این آنتی اکسیدان با التهاب مبارزه می کند و به کاهش کلسترول کمک می کند.

علاوه بر این ، ماکادمیا سرشار از توکوترینول ها است، که نوعی ویتامین E با خواص آنتی اکسیدانی می باشد؛ که به کاهش سطح کلسترول کمک کند. این ترکیبات حتی ممکن است از شما در برابر سرطان و بیماری های مغزی محافظت می کند.

افزایش سلامت قلب

این آجیل، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.مطالعات مختلف نشان می دهد که خوردن روزانه ۰.۳ تا ۱.۵ اونس (۸ تا ۴۲ گرم) از آجیل ماکادمیا می تواند سطح کلسترول کل و LDL (بد) را تا ۱۰ درصد کاهش دهد. علاوه بر این ، خوردن ۱.۵-۳ اونس (۴۲-۸۴ گرم) از آن در روز ممکن است نشانگرهای التهاب مانند لوکوترین B4 را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. التهاب یک عامل خطر برای بیماری های قلبی است.

پیشنهاد مطالعه : مضرات فندق

محققان معتقدند فواید قلبی آن ممکن است ناشی از محتوای بالای چربی اشباع نشده آنها باشد. این چربی به طور مداوم با سلامت قلب بهتر و خطر کمتر سکته مغزی و حملات قلبی کشنده مرتبط است.

کاهش وزن

با وجود کالری فراوان، فندق استرالیایی به کاهش وزن شما کمک کند. دلیل این امر داشتن فیبر و پروتئین در آن است. در ضمن ماکادمیا سرشار از چربی های اشباع نشده، به ویژه اسید پالمیتولئیک چربی امگا ۷ است که ممکن است در برابر افزایش وزن ناخواسته محافظت کند.

در یک مطالعه ۱۲ هفته ای ، موشهای چاقی که رژیم غذایی پرچرب با مقادیر زیادی روغن ماکادامیا (غنی از اسید پالمیتولئیک)داشتند، سلول های چربی بسیار کوچکتری نسبت به سلول های دیگر نداشتند.

مشخصات و قیمت نهال ماکادمیا در ایران

به طور کلی درخت Macadamia معمولاً تا ۱۸ ارتفاع و ۱۵ مترعرض رشد می کنند. برگ آن ها به صورت چرمی براق است که ۲۰-۳۰ سانتی متر می باشد. دارای گل صورتی و یا سفید معطر گل در خوشه های منتقله می باشد. دانه ها در یک پوسته چرمی ضخیم محصور شده است که که شکاف در امتداد یک طرف در طول فرآیند رسیدن نمایان می شود. فروش نهال ماکادامیا در ایران به میزان محدود صورت می گیرد. در ضمن بلوغ درخت به ۷ سال می رشد و حدود ۱۰۰ سال میوه می دهد.

وجود فیبر و پروتئین در ماکادمیا سبب کاهش وزن می شود. این درحالی است که فندق استرالیایی سرشار از کالری است. که موجب تقویت شما می شود.

خواص روغن ماکادمیا:

فندق استرالیایی از جمله دارای مغذی ترین خشکبارها در دنیاست که بسیار انرژی زاست و درضمن روغن ماکادمیا دارای ویتامین های نیاسین، ب ۱، ب ۲ و ب ۶ است که سرشار از مواد معدنی است.دارای چربی بالای است که از روغن آن در مصارف گوناگون تولید لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می کنند مانند: ماسک مو ماکادمیا دارای اسیدهای چرب ضروری در آن موجب ایجاد خاصیت ترمیم کنندگی و جوان سازی می شود.

پیشنهاد مطالعه : فندق و فشار خون

مزایای شامپو ماکادمیا برای مو

  • جوانسازی
  • مرطوب کنندگی
  • مناسب پوست چرب
  • تحریک بافت سازی
  • ضد التهاب
  • ضد خارش و قرمزی پوست
  • کاهش جوش ها

مزایای صابون ماکادمیا برای پوست

  1. ضدوز
  2. درخشان کننده مو
  3. نرم کننده مو
  4. محرک رشد مو
  5. رفع موخوره
  6. برطرف کننده گره مو
از ماکادمیا روغن گرفته می شود که به آن روغن ماکادمیا گفته می شود، این روغن سرشار از تیامین و ضد ترانس است.

خرید و قیمت فندق استرالیایی؛ قیمت ماکادمیا در ایران

ما در این مقاله برای شما به سوال ماکادمیا چیست، خواص روغن ماکادمیا برای بدن پاسخ دادیم و مطالبی درباره فندق استرالیایی یا همان فندق ماکادمیا و قیمت ماکادمیا در ایران مطلب قرار دادیم؛ Macadamia بسیار شبیه به فندق است و به عنوان گران ترین آجیل در جهان می باشد. از این رو از ان به عنوان درخت مقدس نیز یاد می کنند. در این مطلب شما را با صابون، ماسک مو، شامپو، کاشت، نهال، خواص روغن ماکادمیا در ایران آشنا کردیم. شما بریا اطلاع از قیمت و خرید ماکادمیا می توانید به سایت آجیل و خشکبار هفت مغز مراجعه کنید.

سوالات متداول:

  • ماکادمیا چیست؟
  • این محصول آجیل درختی است که دارای طعمی شبیه کره است. این درخت بومی استرالیا هستند و اکنون در نقاط مختلف جهان مانند برزیل رشد می کند.
  • آیا macadamiaبه لاغری کمک می کند؟

با وجود کالری فراوان، فندق استرالیایی به کاهش وزن شما کمک کند. دلیل این امر داشتن فیبر و پروتئین در آن است.

  • آیا ماکادمیا در ایران کشت می شود؟

بله، امروز این گیاه در شمال کشور کشت می شود.

  • فواید فندق استرالیایی چیست؟

این خشکبار، سرشار از مواد مغذی و ترکیبات مفید گیاهی است. همچنین دارای چندین مزیت از جمله بهبود هضم، سلامت قلب، مدیریت وزن و کنترل قند خون است.

منبع:سایت 7 مغز

بازدید : 17
يکشنبه 12 تير 1401 زمان : 11:48

بی شک میتوان گفت که هیچکس در دنیا وجود ندارد که با زعفرون و خاصیت بی نظیر آن آشنا نباشد. این محصول کاربردهای بسیار زیادی را در مصارف غذایی و خوراکی دارد. عمده این محصول در خراسان تولید میشود و از کیفیت بالایی برخوردار است.

این گیاه ادویه ای و دارویی به جز ایران در کشورهای دیگری همچون مصر، اسپانیا، ایتالیا، سوئیس، پاکستان، ترکیه و … کشت میشود. در کشور ما این محصول یکی از بهترین منابع صادراتی است و مهم ترین مزیت های آن این است که برای کشت به آب زیاد و مراقبت ویژه نیاز ندارد. پیاز زعفران با یکبار کاشت، حدود 7 سال امکان رویش و برداشت مجدد دارد.

گل زعفران تا ارتفاع 30 سانتی متری رشد می کند و دارای ساقه و شش گلبرگ بنفش رنگ و 3 رشته کلاله قرمز رنگ دارد که به آن ریشه زعفران می گویند. قسمت مورد استفاده آن همان کلاله نارنجی رنگی است که حاوی چربی، املاح معدنی و موسیلاژ می باشد.

و اما گفته های ویکی پدیا در رابطه با طلای سرخ جهانی :

زعفران یا زَرپَران ([یادداشت ۱]) (نام علمی: Crocus sativus) گیاهی است از تیرهٔ زنبقیان، سردهٔ زعفران که به عنوان ادویه در آشپزی کاربرد دارد. پیاز زعفران، یک پوشال قهوه‌ای رنگ دارد که از آن محافظت می‌کند. بعد از این که پیاز این گیاه کاشته می‌شود، شروع به رشد می‌کند و یک ساقه(تیج) ایجاد می‌کند که در انتهای آن غنچه ایجاد می‌شود. کلاله و خامه زرشکی رنگ گل زعفران جمع‌آوری و پس ازخشک کردن برای چاشنی و رنگ دهی غذاها استفاده می‌شود. زعفران به عنوان گران‌بهاترین ادویه جهان بر حسب وزن شناخته می‌شود، و قیمتی نزدیک به ۱۵۰۰۰ دلار آمریکا به ازای هر کیلوگرم دارد. بیش‌تر منابع زادگاه زعفران را ایران می‌دانند. هم‌اکنون ایران بیش از ۹۰٪ زعفران جهان را تولید می‌کند. ایران بزرگ‌ترین صادر کننده زعفران و چین بزرگ‌ترین واردکننده زعفران جهان می‌باشد. ارزش جهانی صادرات این محصول ۲۷۵٫۸۴ میلیون دلار است.

تاریخچه زعفران (سرگذشت کلاله های قرمز رنگ)

ایرانیان علاوه بر صادرات زعفران به اکثر نقاط دنیا، فواید آن را به یونی ها، رومی ها، چینی ها و اقوام عرب و سامی معرفی کردند. روش کشت را در دوره های اول تا چهارم هجری به امت های اسلامی اطراف مدیترانه یاد دادند.

اولین زعفران کاری، توسط ایرانیان تبعید و سپس توسط معاویه برپا شد. بعد از آن کشت زعفران در شمال آفریقا و اسپانیا و سیسیل گسترش یافت. اقوام ایرانی مانند رستمیان و بنوطبری برای انتقال این فرهنگ نقش موثری داشتند.

در زمان های گذشته به این گیاه “خون هرکول” میگفتند. به عنوان یک طلسم محافظتی و برای مراسم های بخور استفاده می کردند. فنیقی ها به افتخار الهه ی باروری عشروت، کیکی با طعم زعفران پخت می کردند و به آن زرپران می گفتند.

کلاله زعفران؛ مهم ترین بخش این گیاه!

کلاله به رنگ قرمز و یا زرشکی است که به صورت یک رشته چند سانتی تا ریشه زعفران ادامه دارد. در واقع اگر بخواهیم تعریف ساده تری از آن داشته باشیم باید بگوییم که کلاله همان بخش قرمز رنگی است در اکثر موارد استفاده میشود. کلاله های زعفران با توجه انواع زعفران ممکن است حالت صاف و یا فر خوردگی داشته باشد. همچنین دارای عطر و طعم دلپذیری است.

خواص زعفران برای سلامتی و درمان انواع بیماری ها :

زعفران یک اکسیر سلامتی است و تمام مواد مفیدی که برای سلامتی بدن لازم و ضروری است را در خود جای داده است. مهم ترین آن ترکیبات آنتی اکسیدانی است که موجب شده این گیاه به یک داروی ضد سرطان قوی تبدیل شود. حتما تابحال تجربه دیده اید به کسانی که افسردگی دارند و دچار استرس های شدید شده اند، زعفران را پیشنهاد می کنند.

از جمله دیگر خاصیت های زعفران میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • جلوگیری از انواع سرطان ها
  • تنظیم قند خون
  • کمک به تناسب اندام
  • کاهش ابتلا به بیماری های قلبی
  • تقویت قوه ی بینایی
  • کمک به آرامش اعصاب

اما در ادامه کامل تر درمورد مزایای مصرف زعفران توضیح می دهیم.

افزایش ایمنی بدن :

یکی از مهم ترین فواید آن برای افزایش سیستم ایمنی بدن است. این ادویه دارای ماده ای به نام اسید اسکوربیک است که موجب تولید گلبول های سفید میشود و با میکروب ها و عوامل بیماری زا مقابله می کند.

کمک به گردش خون :

این محصول مقدار بالایی آهن دارد و به خونسازی و اکسیژن رسانی به قسمت های مختلف بدن کمک می کند. این مزیت می تواند برای خانم های اهمیت زیادی داشته باشد.

کاهش استرس و اضطراب

یکی از مهم ترین مزایای زعفران برای کمک به کاهش اضطراب و استرس می باشد. شاد آوری است و بهترین دارو برای ضد افسردگی است. با تاثیری که بر روی غدد درون ریز می تواند باعث ترشح هورمون های مفید شود.

رفع مشکلات پوستی

اگر از مشکلات پوستی و حساسیت رنج می برید می توانید از این محصول استفاده کنید؛ ماسک زعفران صورت شما را پاکسازی می کند و شادابی و طراوت خاصی را به چهرتان می بخشد.

زعفران و تاثیر آن بر روی کبد

با مصرف زعفران می توانید به سلامت کبد خود کمک کنید. پس از خوردن زعفران، آنزیم ها افزایش و رشد پیدا می کنند و می توانند سم های تولید شده از سمت کبد را از بین ببرند. البته داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی آن هم بی تاثیر نیست.

قاعدگی بدون درد با زعفران

در دوران پریودی ماهیچه های رحم منقبض میشود و باعث میشود تا شما درد شدیدی را احساس کنید. مصرف زرپران ماهیچه ها را آرام می کند و درد را کاهش می دهد. حتی شاید برایتان جالب باشد که بدانید، بو کردن زعفران به مدت 30 دقیقه آن هم در دوران قاعدگی می تواند تنش ها و دردها را کاهش دهد.

خواص دارویی زعفران :

خرید اینترنتی زعفران اصل

منبع:هفت مغز

بازدید : 22
شنبه 21 خرداد 1401 زمان : 13:27

خواص بادام درختی چیست؟ (خواص مغز بادام)

بادام، خواص بسیار متنوعی دارد! از گذشته به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین آجیل‌ های موجود در دنیا بوده و مردمان زیادی به آن علاقه‌مند هستند. این آجیل در رژیم غذایی مردمان مصر و هند باستان بسیار محبوب بوده است. در هند باستان، طبیبان آیورودیک اعتقاد داشتند که مغز بادام، قادر به افزایش ظرفیت مغز، توانایی فکری و طول عمر است. آیورودا به معنای علم زندگی می‌باشد. بهترین زمان خوردن بادام درختی، خواص بادام درختی برای لاغری، مفاصل، پوست و مو، چاقی صورت و همچنین خواص بادام درختی برای کودکان از موضوعات قابل توجه در رابطه با خواص بادام درختی و خلال بادام، می باشد.

خواص بادام درختی، در همه دنیا موردتوجه است. مغز بادام پوست کنده کاربردهای زیادی دارد؛ به طوری که به‌عنوان اسنک از آن می‌توان استفاده کرد. برای تهیه کره، شیر و آرد بادام به کار می‌رود. در تولید بسیاری از لوسیون‌های بدن و عطرها کاربرد دارد.
کاهش کلسترول یکی از خاصیت های بادام درختی است. اما فواید بسیار مهم دیگری نیز برای این دانه آجیلی ذکرشده است. میزان اسیدهای چرب اشباع‌شده در آن بسیار پایین است. این محصول مملو از اسیدهای چرب اشباع‌نشده بوده و فیبر زیادی در خود دارد. حاوی آنتی‌اکسیدان‌های بی‌نظیر فیتوسترول است. مغز بادام همچنین حاوی پروتئین‌های گیاهی می‌باشد.

خواص بادام درختی به نقل قول از ویکی پدیا:

بادام یکی از آجیل‌هایی است که بخاطر خواص بی‌نظیرش بسیار شناخته‌شده‌است. خواصی که از کنترل وزن و بهبود عملکرد مغز گرفته تا سلامت پوست و مو و سیستم گوارش را شامل می‌شود

از چربی موجود در آن وحشت نکنید. باوجود کالری بالایی که این آجیل دارد، برای کاهش وزن خوراکی مؤثری به‌حساب می‌آید. پژوهشی نشان داده استفاده از مغز بادام تلخ و شیرین به‌عنوان یک میان وعده میزان گرسنگی و تمایل به غذا خوردن را کاهش دهد. هنگامی که کسی از رژیم لاغری پیروی می‌کند آن را می‌خورد، درمجموع کالری مصرفی روزانه خود را کاهش می‌دهند.

بخش فروش بادام در آجیل فروشی هفت مغز یکی از پربازدیدترین بخش‌های این آجیل فروشی به حساب می‌آید. علت این موضوع احتمالا علاوه‌بر طعم دلپذیر به خواص آن بازمی‌گردد. حال این سوال پیش می آید که خواص بادام درختی چیست؟ مغز بادام چه خواصی دارد؟ پاسخ به این سوال بسیار ساده و در عین حال گسترده است. که ما در ادامه این مطلب از سایت هفت مغز توضیحاتی را در اختیارتان قرار می دهیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ” بادام درختی چیست؟ ” را مطالعه کنید.

خواص بادام درختی و دانستنی‌های جالب در مورد آن:

فواید بادام درختی

فواید بادام درختی

خواص بادام درختی: به لحاظ گیاه‌شناسی،بادام (با نام علمی پراناس دالسیس) یکی از میوه‌های سخت بسیار کوچک در خانواده آمیگدالوس (Amygdalus) است. این گیاه در دسته میوه‌های با هسته سخت شامل گیلاس، آلو و هلو قرار دارد. معمولاً این آجیل همراه با آجیل‌های دیگر مصرف می‌شود. بادوم از پوسته چندلایه‌ای تشکیل‌شده که در مرکز آن دانه سختی قرار دارد.

مغز بادام‌ خارجی و ایرانی دانه‌های خشکی هستند؛ که پیش از سخت شدن هسته‌شان از پوستشان جداشده و سپس مورداستفاده قرار می‌گیرند. به همین دلیل است که امروزه این نوع آجیل با عنوان مغز بادام روانه بازار می‌شود.

از جمله مزیت های مواد مغذی بادام درختی، اینکه به خاطر وجود اسیدهای چرب غیراشباع، فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌هایی مانند ریبوفلاوین و مواد معدنی آن موردتوجه است.

در ادامه مقاله خواص بادام درختی می خواهیم به میزان کالری بادام درختی بپردازیم: بادام درختی، کالری بسیار زیادی دارد و مانند دیگر آجیل‌ها با عنوان منبع بالای انرژی محسوب می‌شود. اما شامل طیف وسیعی از مواد مغذی و ترکیبات شیمیایی است که در بسیاری از رژیم‌های غذایی کمتر دیده می‌شود. در بخش ‌های دیگری از سایت هفت مغز به این می‎پردازیم که خواص و مضرات بادام درختی چیست؟

۱- خواص بادام درختی و کمک به جلوگیری از بیماری‌های قلبی

اگر سوال شد که خواص بادام درختی چیست؟ حتماً به خواص آن برای قلب اشاره کنید. دو ترکیب شیمیایی طلایی بادام اسیدهای چرب غیراشباع (به‌اختصار MUFA، همان چربی خوب موجود در روغن‌زیتون) و آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند. این چربی‎ها به سلامت قلب کمک نموده و از عوامل منجر بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری می‌کنند. این آجیل به‌طور ویژه‌ای فلاونوئیدهای آنتی‌اکسیدانی را که برای سلامت قلب بسیار مفید هستند در خود دارد. ترکیبات گیاهی موجود در پوست این آجیل همراه با ویتامین E آن سبب بهبود سلامت شرایین و کاهش التهاب می‌شود.

مغز بادام از مواد مغذی کلیدی برای سلامت قلب شامل آرژنین، منیزیم، مس، منگنز، کلسیم و پتاسیم تشکیل‌شده است. مطالعات نشان می‌دهد که دارای اثر کاهنده کلسترول بد (LDL)، به‌ویژه برای افراد مبتلا به کلسترول خون و دیابت، است. این موارد فقط قسمت کوچکی از خواص بادام درختی می باشد. تا انتهای این مقاله همراه ما بمانید.

این آجیل به جلوگیری از آسیب به جداره‌های شرایین بدن کمک و از آن‌ها در برابر پلاک‌های خطرناک محافظت می‌کند. یکی دیگر از خواص بادام درختی، محافظت از کلسترول خوب و سطوح مناسب فشارخون است. علاوه بر این مغز بادام خارجی توانایی جلوگیری از اضافه‌وزن و چاقی را دارد. این سه فاکتور مرتبط با حملات قلبی و مغذی هستند.

پیشنهاد مطالعه : خواص بادام هندی برای معده

مطالعه شود: بادام درختی و فشارخون

۲- فایده بادام درختی درختی برای بهبود سلامت مغز:

بادام اغلب به‌عنوان یکی از بهترین مواد مغذی برای مغز شناخته‌شده است. مواد مغذی مغز بادام به‌نوعی منحصربه‌فرد هستند. این آجیل حاوی ریبوفلاوین و ال-کارنیتین است. این عناصر مغذی بر سلامت فعالیت عصبی و جلوگیری از زوال عقل تأثیرگذار هستند. یکی دیگر از خواص بادام درختی این است که بادام خطر ابتلا به التهاب عروق را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. التهاب عروق از عوامل ابتلا به زوال عقل و بیماری آلزایمر است. بنابراین مصرف منظم آن به بزرگ‌سالان و به‌ویژه سالمندان توصیه می‌شود.

۳- خواص بادام درختی برای حفظ سلامت و شادابی پوست:

مغز بادام منبع ویتامین E و دیگر آنتی‌اکسیدان‌هایی است که پوست را تغذیه نموده و علائم پیری را کاهش می‌دهند. تحقیقات نشان می‌دهد که بادام حاوی غلظت‌های بالایی از آنتی‌اکسیدان‌های کاتچین، اپی‌کاتچین و فلاونول (ازجمله کورستین، کامپفرول و ایزورامنتین) است. این ترکیبات با سرطان و آسیب‌های پوستی ناشی از رژیم‌ غذایی نامناسب، آلودگی و اشعه UV خورشید مبارزه می‌کنند. چربی‌های خوب موجود در آن علاوه بر بهبود گردش خون، به آب‌رسانی به پوست و توانایی بهبود زخم‌ها کمک می‌کنند.

بنابراین در پاسخ به این سوال مغز بادام درختی چه خاصیتی دارد؟ خواص بادام برای پوست را فراموش نکنید.

۴- مصرف مغز بادام خارجی و ایرانی برای کمک به کنترل قند خون و جلوگیری از دیابت:

از خواص بادام درختی اینکه سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع است. این چربی‎ها کمتر کردن میزان قندی که در جریان خون آزاد می‌شود کمک می‌کند. این آجیل بر کنترل قند خون و جلوگیری از مقاومت بدن به انسولین تاثیر مثبتی دارد. علاوه بر آن خواص غذایی بادام شامل توانایی آن برای کاهش خطرات جانبی دیابت معمولی است. این خطرات جانبی شامل ناهنجاری در وزن، التهاب و سطوح تنش اکسیداتیو می‌باشد. تنش اکسیداتیو چیست؟ به پیروزی رادیکال‌های آزاد بر دفاع آنتی‌اکسیدانی بدن تنش اکسیداتیو گفته می‌شود.

۵- فواید مغز بادام خارجی و ایرانی و کمک به کاهش وزن و جلوگیری از چاقی مفرط:

همه ما در ارتباط با خواص آجیل ها مطالب زیادی شنیده‌ایم؛ پس شاید تعجب کنید که در پاسخ به این سوال که بادام درختی چه فایده ای دارد؟ گفته شود یکی از خواص بادام درختی کنترل وزن است! چربی‌های خوب و فیبرهای رژیمی به کاهش وزن کمک می‌کنند. آن‌ها باعث ایجاد سیری در شما شده و از مصرف غذا و میان وعده‌های بیشتر جلوگیری می‌کنند. اگرچه آجیل‌ها دارای چربی و کالری فراوانی هستند، اما برای مدت طولانی‌تری پس از خوردن به شما احساس سیری می‌دهند. آجبل‌ها میزان قند خون را نسبت به خوراکی‌های کم‌چرب پایدارتر می‌کنند. احتمالاً به کمک این فرآیند افت‌ و خیز کمتری در انرژی شما ایجادشده و میل کمتری به غذا خواهید داشت.

خاصیت بادام درختی: حتی مطالعات نشان می‌دهند که از یک متابولیسم سالم پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، آن دسته از افرادی که اغلب بادام و سایر آجیل‌ها را مصرف می‌کنند وزن متعادل‌تر و نرخ چاقی کمتری در طول زمان نسبت به افرادی که آجیل مصرف نمی‌کنند دارند. مطالعات نشان می‌دهند افرادی که در رژیم غذایی‌شان به‌صورت روزانه از مغز بادام پوست کنده استفاده می‌کنند، احتمالاً کربوهیدرات کمتری مصرف کرده و وزن مناسب‌تری دارند. حال که از خواص بادام درختی مطلع شدید می توانید برای خرید این خشکبار مغذی به سایت هفت مغز مراجعه نماید.

برای نمونه یکی از مقالات ارائه‌شده در مجله بین‌المللی چاقی در سال ۲۰۰۳ نشان می‌دهد آن دسته از زنانی که بیش از شش ماه از این آجیل استفاده کرده‌اند، در مقایسه با آن‌هایی که از این آجیل استفاده نکرده بودند کاهش بیشتری در وزن، دور کمر، حجم چربی و فشار سیستولیک خود تجربه کرده بودند.

تا اینجا از مقاله هفت مغز با خواص بادام درختی آشنا شده اید؛ برای آشنایی با تاثیر آجیل‌ها بر کاهش وزن مقاله ۶ آجیل مناسب برای کاهش وزن را بخوانید.

خاصیت های بادام برای بدن

خاصیت های بادام برای بدن

۶- خاصیت بادام درختی؛ افزایش جذب مواد مغذی:

از دیگر خواص بادام درختی در رژیم‌های غذایی می توان اشاره کرد، بدن به مقادیر مناسبی از چربی نیاز دارد تا احتمالاً مواد مغذی محلول در چربی، مانند ویتامین A و D را جذب کند. همچنین بادام تنها آجیلی است که به قلیایی کردن دستگاه گوارش کمک کرده و با کاهش اسید معده، pH بدن را تنظیم می‌کند. سطح مناسب pH برای هضم مناسب غذا، ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری‌ حیاتی است. علاوه بر این مواد مغذی موجود در این آجیل می‌توانند به تنظیم آنزیم‌های دستگاه گوارش کمک کنند. این آنزیم‌ها روی استخراج مواد مغذی، سنتز کلسترول و تولید اسید صفرا تأثیرگذار هستند.

۷- خواص بادام درختی پوست کنده برای معده و افزایش سلامت گوارش:

علاوه بر چربی‌های سالم و مولکول‌های قلیایی کننده، بادام (به‌ویژه پوست آن) حاوی اجزای پروبیوتیک است. این اجزای پروبیوتیک به هضم، سم‌زدایی و رشد باکتری‌های سالم روده کمک می‌کند. درواقع این آجیل ماده‌ای کلیدی در استفاده و جلوگیری از کمبود مواد مغذی است.

خواص بادام درختی: مطالعات نشان می‌دهند که این دانه مغذی و پوست آن می‌تواند به بهبود کیفیت میکرو بیولوژیک روده منجر شوند. این به آن معنا است که مصرف این آجیل، به بهبود عملکردهای باکتریایی روده منجر می‌شود.

در سال ۲۰۱۴، بررسی صورت گرفته توسط موسسه علوم و فناوری مواد غذایی در چین نشان داد، زنانی که در طول یک دوره هشت‌هفته‌ای روزانه ۵۶ گرم از این آجیل را خورده بودند، افزایش قابل‌توجهی در تعداد باکتری‌های مفید دستگاه گوارششان مشاهده شد. این باکتری‌ها با نام‌های بیفیدوباکتریوم و لاکتوباسیلوس (Bifidobacterium and Lactobacillus) شناخته می‌شوند.

۸- خواص بادام درختی و مغز بادام و مبارزه با سرطان و التهاب بدن:

دیگر خواص بادام درختی داشتن یک نوع ویتامین E است می‌باشد. گاما توکوفرو به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی عمل کرده و با آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد و تنش اکسیداتیو که به سرطان مربوط هستند مبارزه می‌کند. بسیاری از مطالعات ارتباط بین مصرف آجیل و پیشگیری از سرطان ازجمله خطر ابتلا به کلون روده، سرطان پروستات و سرطان پستان را نشان می‌دهند.

پیشنهاد مطالعه : فواید فندق در بارداری

۹- فایده بادام و حفظ سلامت دندان و استخوان:

مغز بادام منبع خوبی از مواد معدنی مانند منیزیم و فسفر است. این مواد معدنی ماده‌ای حیاتی برای ساخت و حفظ دندان‌ها و استخوان‌های قوی به‌حساب می‌آید. مزایای مصرف بادام شامل توانایی پیشگیری از پوسیدگی دندان، مبارزه با کرم‌خوردگی آن‌ها، کاهش خطر شکستگی استخوان و مبارزه با پوکی استخوان است. تا انتهای مقاله خواص بادام درختی از سایت هفت مغز همراه ما باشید.

برای اطلاعات بیشتر مقاله فواید بادام درختی برای مفاصل را بخوانید.

تاریخچه مغز بادام در ایران و جهان:

تا این‌جای کار به این سوال پرداختیم که فواید و خواص بادام درختی چیست؟ در این‌جا کمی درباره تاریخچه بادام صحبت می‌کنیم. امروزه بیش از ۹۰۰ هزار تن بادام به ارزش تقریبی ۴.۳ میلیارد دلار در سراسر جهان تولید می‌شود. برخلاف بسیاری دیگر از آجیل‌ها و میوه‌ها، آمریکا و به‌ویژه کالیفرنیا تولیدکننده عمده این آجیل است. به عبارت دیگر این کشور و حدود ۸۰ درصد تولید این محصول را به خود اختصاص می‌دهد.

درحالی‌که هرساله با آشکارتر شدن خواص بادام درختی، این محصول طرفداران بیشتری پیدا می‌کند، مصرف آن به هزاران سال پیش و حدود ۴۰۰۰ سال پیش از میلاد بازمی‌گردد. گونه‌های مختلف مغز بادام بومی خاورمیانه و جنوب آسیا هستند. بادام یک درخت بلند با گل‌های سفید و صورتی است. بادام در هوای گرم و خشک رشد می‌کند. به همین دلیل است که در سرتاسر منطقه مدیترانه گسترش یافته و جزء اصلی رژیم غذایی این منطقه شده است.

خواص بادام درختی: بادام‌های وحشی طعم تلخی دارند و به‌طور طبیعی حاوی مقادیری جزئی مواد سمی نظیر سیانور هستند. بشر باید پیش از پرورش بادام نوع خاصی از بادام شیرین را یافته باشد. در هند و پاکستان بادام برای قرن‌ها جزء مهمی از رژیم غذایی بوده است. مغز بادام برای نخستین بار در دوران باستان در امتداد سواحل مدیترانه به شمال آفریقا و آسیا و جنوب اروپا گسترش یافت و درنهایت راه خود را به آمریکا باز کرد. ریشه کلمه بادام در انگلیسی (Almond) به دانه‌ای گفته می‌شود که از کلمه فرانسوی قدیمی (Almande) مشتق شده است. اگر شما هم با خواندن مقاله خواص بادام زمینی خواستار خرید این مغذی خوشمزه شده اید می توانید به سایت هفت مغز مراجعه نماید.

خواص بادام درختی؛ خرید بادام درختی در فروشگاه هفت مغز:

کیفیت همه بادام‌ها باهم برابر نیست بنابراین خواص بادام درختی ها هم مثل هم نمی باشد و خواص آن بستگی به کیفیت بادام دارد و این به نژاد آن یا نوع فرآوری انجام شده روی آن مربوط می‌شود. از مصرف مغز بادام‌ها و هر آجیل دیگر پوشیده شده با شکر، روغن هیدروژنه و نمک زیاد اجتناب کنید. بسیاری از آجیل‌ها که این فرآیندها روی‌شان انجام می‌شود از خواص کمتری نسبت به آجیل‌های خام برخوردار هستند. به‌عنوان‌مثال با حرارت دادن به آجیل در دمای بسیار بالا، برخی خواص آنتی‌اکسیدانی آجیل نابود می‌شود.

یکی از نقاط ضعف بادام‌های تولیدشده در آمریکا این است که قوانین این کشور تولیدکننده را ملزم می‌کند که همه بادام‌های خام پیش از فروش پاستوریزه یا تحت اشعه قرار گیرند. طبق ادعای وزارت کشاورزی (USDA) آمریکا، فرآیندهای مختلف پاستوریزاسیون اجباری که برای کاهش سطح آلودگی‌های بالقوه در مغز بادام ایجاد شده‌اند به کیفیت محصول، ارزش غذایی یا کیفیت طعم و مزه آن آسیبی وارد نمی‌کنند. این روش‌ها شامل برشته کردن با روغن، برشته کردن به‌صورت خشک، جوشاندن به مدت کوتاه یا بخارپز کردن هستند. در ادامه مقاله خواص بادام درختی برای مردان و کودکان با ما همراه باشید.

بادام دارای اسیدهای چرب طبیعی و روغن‌هایی است که به حرارت زیاد حساس هستند، بنابراین حرارت شدید ممکن است این روغن‌ها را از بین ببرد. برای نمونه هنگامی که بادام برشته می‌شود، معمولاً روغن هیدروژنه یا ترا ریخته را به خود جذب می‌کند؛ روغنی که خطرناک است و منجر به بیماری‌های قلبی می‌شود.

منبع:https://7maghz.com/almond-benefits-from-weight-control-to-heart-health/

بازدید : 37
جمعه 30 مهر 1400 زمان : 22:16

کاربرد زعفران چیست؟ زعفران یکی از بهترین و محبوب ترین ادویه های جهان است که از گیاهی از تیره زنبقیان با گلی بنفش رنگ هستند که در کار های بسیار زیادی از آنها استفاده می شود و طرفداران و علاقه مندان بسیار زیادی در دنیا دارند. این گیاه دارویی، یکی از پر خواص ترین و مفید ترین گیاهان دارویی در جهان هستند و خواص بسیار زیادی برای بدن انسان دارند. زعفران یکی از مفید ترین گیاهان دارویی در جهان است که به دلیل کاربرد های فراوان، به عنوان ارزشمند ترین و گرانبها ترین ادویه در جهان شناخته می شود و قیمت هر کیلو زعفران، ۵۰۰۰ دلار آمریکا است.

در ادامه این مقاله در وب سایت هفت مغز، قصد داریم تا شما را به طور کامل با کاربرد های زعفران آشنا کنیم و به شما نشان دهیم که کاربرد های زعفران چیست؟

زعفران چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم با کاربرد های زعفران آشنا شویم، ابتدا باید کمی خود زعفران را بشناسیم و بدانیم که زعفران چیست؟ زعفران یک گل بنفش رنگ در دسته زنبقیان است که رشته های قرمز رنگی به نام کلاله در آن وجود دارد که از آنها در کار های بسیار زیادی استفاده می شود. در ادامه این کلاله های نیز رشته تغییر رنگ می دهد و زرد می شود که به آن ریشه زعفران می گویند و به این شکل است که همان خواص کلاله را دارد، اما به مقدار کمتر.

طبع زعفران گرم و خشک است و برای افراد سرد مزاج به شدت مناسب است و افراد گرم مزاج نیز می توانند به مقدار مناسب زعفران را مصرف کنند یا مصلح زعفران را در کنار آن مصرف کنند تا بتوانند از خواص آن بهره مند شوند. زعفران ادویه ای دوست داشتنی است که به غذا و نوشیدنی های مختلف، رنگ و عطر بسیار دلنشینی می دهد و از آن محصولاتی همچون ژل زعفران، روغن زعفران و حتی قرص های زعفران نیز تولید می کنند.

خواص دارویی زعفران

خواص دارویی زعفران

خواص زعفران

  • رفع افسردگی و ایجاد خوشحالی در بدن با تحریک ترشح شدن هورمون سروتونین در بدن
  • کمک به هضم طبیعی غذا و تقویت کننده معده و ضد نفخ
  • مسکن، به ویژه برای درمان درد های لثه و قولنج
  • ضد تومور و ضد سرطان و مبارزه با رادیکال های آزاد
  • درمان درد های عصبی، آرام بخش و درمان کم خوابی
  • تقویت کننده حافظه، افزایش تمرکز و ضد اسپاسم، آلزایمر و پارکینسون
  • درمان فشار خون بالا، کاهش کلسترول، درمان کم خونی ناشی از کمبود آهن و کاهش درصد بروز بیماری های قلبی عروقی و افزایش سلامت قلب
  • درمان بیماری های تنفسی مختلف مثل آسم، سرماخوردگی و سرفه
  • افزایش جریان خون در شبکیه و درمان اختلالات لکه زرد شبکیه بر اثر پیری
  • درمان کوفتگی و رماتیسم به صورت استعمال خارجی
  • درمان بیماری هایی همچون اسهال خونی، سرخک، بزرگ شدن کبد و طحال و همچنین عفونت دستگاه ادراری

کاربرد زعفران چیست؟

کاربرد های زعفران به ۳ دسته مختلف تقسیم بندی می شوند. مصارف غذایی، مصارف دارویی و مصارف صنعتی. در ادامه قصد داریم تا شما را به طور کامل با هر سه دسته مختلف از کاربرد های زعفران به طور کامل آشنا کنیم.

مصارف غذایی زعفران

مصارف غذایی زعفران

۱: مصارف غذایی

مصارف غذایی زعفران احتمالا همان کاربردی است که همه ما در لحظه اول به آن فکر کردیم. زعفران یکی از بهترین ادویه ها در جهان است و از آن برای عطر و طعم دادن به غذا، درست کردن انواع و اقسام نوشیدنی ها و دمنوش ها و همچنین از روغن آن نیز در بسیاری از غذا ها استفاده می شود و خواص بسیار زیادی دارد. اصولا برای استفاده از زعفران در غذا ها و خوراکی هایی که می خوریم محدودیتی ندارد و از زعفران و محصولاتش برای انواع غذا ها و خوراکی ها استفاده می کنیم. برخی از کاربرد های اصلی مصارف غذایی زعفران عبارتند از:

  1. رنگ دهنده و طعم دهنده به برنج دم کرده، شربت ها و نوشابه های مختلف
  2. رنگ دهنده در خورش های گوشتی
  3. یک ادویه عالی برای کباب پرندگان
  4. استفاده از گلبرگ زعفران برای تهیه مربای زعفران و رنگ دادن طبیعی به غذا
  5. چاشنی مفید برای انواع مربا ها
  6. یکی از اصلی ترین رنگ دهنده ها و تزئین کننده ها در شیرینی

۲: مصارف دارویی

یکی از مصارف دیگر زعفران، مصارف دارویی آن است که کاربرد های زیادی دارد و از آن در دارو های زیادی استفاده می شود. از زعفران در تولید دارو های بسیار زیادی به عنوان طعم دهنده استفاده می شود تا طعم بد دارو از بین برود و شاید حتی باور این موضوع کمی برایتان سخت باشد اما از خود زعفران نیز دارو می سازند.

یکی از شناخته شده ترین دارو هایی که در ایران از زعفران تولید شده است قرص زعفران یا به عبارتی، قرص کروسینا است. قرص کروسینا یکی از دارو هایی است که به لطف زحمات دانشمندان ایرانی از گیاه زعفران تولید شده است و در آن مقدار بسیار زیادی از کروسین (ماده مغذی اصلی زعفران که باعث ترشح سروتونین در بدن میشود.)، آنتی اکسیدان های مختلف و ویتامین ها و مواد معدنی بسیار زیادی در آن قرار دارد.

قرص های زعفران اکثرا خواص درمانی زعفران را دارا می باشند و برای مثال قرص کروسینا، یک قرص عالی است که خواصی از زعفران همچون ضد افسردگی، ضد آلزایمر، کنترل قند خون، درمان عوارض چشمی در بیماران دیابتی و خواص دیگری را دارد که کاربرد های زیادی برای آن ایجاد می کند.

مصارف دارویی و صنعتی زعفران

مصارف دارویی و صنعتی زعفران

۳: مصارف صنعتی

از زعفران همچنین در صنایع مختلفی همچون صنایع رنگ سازی، عطر سازی یا صنایع دیگر استفاده می شود و کاربرد های بسیار زیادی دارد. از زعفران برای رنگ دادن به بسیاری از مواد مثل ابریشم و نخ استفاده می شود. در صنعت عطر سازی نیز از بوی بسیار خوب و دوست داشتنی زعفران برای تولید انواع عطر های مختلف استفاده می شود و عطر های بسیار خوشبو و گرانی از آن تولید می شود.

از زعفران همچنین در صنایع شمع سازی نیز استفاده می شود و به کمک آن، شمع های معطر و خوشبو با رنگ های نارنجی و قرمز را تولید می کنند و از دسته خوراکی هایی است که در این صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر کاربرد های صنعتی عجیب و باورنکردنی زعفران در صنعتی این است که از آن در مرمت و نگهداری از آثار هنری حساس نیز استفاده می شود.

از جمله مهم ترین دستاورد های هنری فرهنگ شرقی و خاور میانه، آثاری هستند که روی پوست آهو نوشته شده اند که ایران نیز از این نوع آثار هنری به تعداد بسیار زیادی دارد. یکی از کاربرد های جالب زعفران این است که از آن می توان در مرمت کردن و نگهداری از این آثار هنری نیز استفاده کرد و به وسیله آن این آثار هنری را سالم نگه داشت.

در این مقاله در فروشگاه اینترنتی آجیل و خشکبار هفت مغز، تلاش داشتیم تا شما را به طور کامل با کاربرد های زعفران آشنا کنیم تا بدانید که همه کاربرد زعفران چیست و در چه صنایع مختلفی از آن استفاده می شود.

منبع کاربرد زعفران چیست : https://7maghz.com/saffron-uses/

بازدید : 50
دوشنبه 5 مهر 1400 زمان : 23:19

آیا گردو چربی سوز است؛ این سوال خیلی از افراد است که در قصد اضافه کردن این ماده غذایی روغنی را به برنامه رژیم غذایی خود دارند. گردو یکی از مهم ترین اجزای آجیل است که می تواند در رژیم غذایی شما قرار گیرد و موجب کاهش وزن تان شود.

اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که قصد لاغری سریع با گردو را دارید؛ تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید. در مقالات قبلی شما را با “آیا گردو چاق میکند“، آشنا کردیم. در ادامه از این مطلب از سایت هفت مغز شما را با ایا مغز گردو چربی سوز است، بهترین زمان مصرف گردو برای لاغری و در بدنسازی توضیح می دهیم.

کالری گردو سبز تازه

به طور کلی هر ۱۰۰ گرم گردو حدود ۶۴۵ کالری دارد و با توجه به این کالری انبوه، مصرف آن موجب افزایش وزن نشده و حتی موجب افزایش سوخت و ساز بدن و متابولیسم آن می شود. البته لازم به ذکر است که انرژی جذب شده از آجیل ها نسبت به مواد مغذی آن ها کمتر است. در ضمن این محصول دارای مواد معدنی و ویتامین های زیر است که موجب کاهش وزن می شود:

  • پروتئین
  • اسیدهای چرب امگا ۳
  • آنتی اکسیدان
  • مس
  • منیزیم
  • ویتامین آ
  • ویتامین د

آیا مغز گردو چربی سوز است

آیا گردو چربی سوز است؟

در حال حاضر لاغری و مصرف مواد غذایی که موجب کاهش وزن شود، بسیار مهم است. کالری گردو و بادام به میزانی مفید است و در ضمن فیبر و چربی آن از نوع مفید بوده و تمامی آن جذب بدن نمی شود؛ از این رو در برنامه رژیم ما خللی ایجاد نمی کند. در ادامه شما را با عواملی که موجب لاغری سریع با گردو را می شود؛ بیان می کنیم. اگر شما هم به دنبال پاسخ سوال ایا مغز گردو چربی سوز است؛ هستید، ما را در ادامه همراهی کنید.

کنترل اشتها

گردو موجب می شود تا شما مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید و میلی به خوردن غذا نداشته باشید. زیرا بعد از مدتی قسمتی از مغز گردو به نام اینسولا فعالیتش بیشتر می شود که موجب کنترل اشتها می شود و از این رو موجب کاهش وزن و لاغری می شود.

تامین کننده انرژی بدن

هنگامی که شما گردو مصرف می کنید سایر کالری های مواد غذایی را در طول روز کاهش می دهید. همچنین با تامین انرژی مورد نیاز در بدن تان موجب کاهش وزن و چربی سوزی می شود.

تقویت سلامت دل و روده

در برنامه مدیریت وزن توجه به سلامت شکم بسیار مهم است. شکم ناسالم موجب خطر چاقی، بیماری های قلبی و سرطان می شود. شکم و سیستم گوارش سالم موجب هضم درست غذا و کنترل وزن می شود.

کاهش قند خون

تحقیقات نشان داده است که کسانی که به طور روزانه از این ماده غذایی استفاده می کنند، به تدریج میل شان به مصرف غذاهای پرکالری، شیرینی ها و غذاهای پرحجم کم می شود و در ضمن خطر ابتلا به دیابت و چایق مفرط نیز در آن کاهش می یابد.

کاهش کلسترول

گردو به عنوان یک ماده غذایی چربی سوز است که کلسترول بد خون را پایین می آورد و نوع خوب آن را بالا می برد. افراد دارای چربی خون نیز می توانند در مقدار

مقاله پیشنهادی: آیا گردو برای کبد چرب مضر است؟

بهترین زمان مصرف گردو برای لاغری

بهترین زمان مصرف گردو برای لاغری

کارشناسان تغذیه بهترین زمان خوردن گردو را قبل از هر دو وعده غذایی به صورت روزانه می دانند. قبل از هر غذا حدود ۳۰ گرم یا چند عدد گردو بخورید و بعد از ۱۵ تا ۳۰ ثانیه یک لیوان آب بنوشید، این گونه شما احساس سیری می کنید. گردو سرشار از فیبر بوده و موجب می شود تا شما غذای کمتری بخورید و رغبتی برای خوردن دسرهای خامه ای نداشته باشید.

آیا خرما با گردو چاق کننده است؟

رژیم خرما و گردو مانند یک شمشیر دو لبه است که این نوع ترکیب در افزایش و کاهش وزن موثر است. کسانی که قصد افزایش وزن دارند می توانند از خرما با خیار استفاده می کنند. خرما با گردو از طریق تنظیم متابولسم و سوخت و ساز بدن موجب می شود تا بدن چربی مضر بیشتری را از دست بدهد و کالری بیشتری را بسوزاند. با توجه به تاثیر خرما و گردو بر سیستم گوارش، چربی سوزی بدن بالا رفته و تاثیرات چاق کننده آن رفع می شود.

در این مطلب شما را با کالری گردو سبز تازه و بادام، لاغری سریع با گردو، آیا گردو چربی سوز است و بهترین زمان مصرف گردو برای لاغری آشنا کردیم. حالا شما برای خرید گردو مرغوب سال ۱۴۰۰ می توانید به سایت آجیل و خشکبار هفت مغز مراجعه کنید.

https://fa.wikipedia.org/wiki/%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D9%88

https://www.tabnak.ir/fa/news/1063267/%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B5-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D9%88-%D8%A8%D8%A7-%D8%B9%D8%B3%D9%84-%DA%A9%D9%87-%D8%A7%DA%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF-%D9%87%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D9%85%DB%8C%D9%84-%D9%85%DB%8C%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF

بازدید : 37
شنبه 27 شهريور 1400 زمان : 12:52

خواص آجیل؛ ۹ آجیل مناسب برای سلامتی

خواص آجیل یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که ما در این مقاله از سایت هفت مغز به آن می‌پردازیم. چه کسی است که از خواص آجیل چیزی نداند؟ یا طعم آجیل را دوست نداشته باشد؟! طعم آجیل ها بی‌نظیر است و خواص‌شان بی‌شمار! آجیل ها دارای مواد معدنی و ویتامین های متعددی هستند. حاوی چربی های ضروری و مفید برای بدن هستند و خوردن روزانه آن ها می‌تواند نیاز بدن به بسیاری از مواد معدنی و ویتامین ها را برآورده کند.

آجیل ها برای سلامتی مفید هستند و هرچند غالباً چربی بالایی دارند، چربی‌شان برای بدن مفید است. همچنین آجیل ها منبع غنی از فیبر و پروتئین می‌باشند. بسیاری از پژوهش ها نشان داده‌اند که آجیل ها فواید زیادی برای انسان دارند. به‌ویژه ازنظر کاهش عوامل خطرزا برای قلب، مفید می‌باشند. این مقاله انواع مختلف آجیل را بررسی می‌کند و به فواید هر یک برای سلامتی می‌پردازد.

فواید مصرف آجیل چیست؟

به‌طورکلی خواص آجیل ها بی‌نظیر است. آجیل ها منبع خوبی از چربی، فیبر و پروتئین هستند. بخش زیادی از چربی آجیل ها، چربی غیراشباع تک حلقه‌ای و چربی غیراشباع چند حلقه‌ای (که خود به دودسته امگا ۳ و امگا ۶ تقسیم می‌شود) است. اگرچه مقداری چربی اشباع‌شده نیز در خود دارند.

آجیل ها همچنین شامل ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی مانند منیزیم و ویتامین E نیز هستند.

پژوهش‌های بسیاری فواید استفاده مداوم آجیل ها برای سلامتی را موردبررسی قرار داده‌اند. یک تحلیل کلی از ۳۳ پژوهش در این زمینه نشان می‌دهد که رژیم های سرشار از مصرف آجیل باعث افزایش یا کاهش محسوس وزن نمی‌شود. با وجود تأثیر ناچیز مصرف آجیل روی وزن، بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند، افرادی که از آجیل استفاده می‌کنند طول عمر بیشتری نسبت به کسانی که آجیل مصرف نمی‌کنند دارند. شاید علت آن توانایی آجیل در پیشگیری از بیماری های مزمن باشد.

برای نمونه، خواص آجیل می‌تواند فاکتورهای خطر ابتلا به سندروم متابولیک، مانند فشارخون بالا و سطوح بالای کلسترول را کاهش دهد. درواقع مطالعه‌ای روی بیش از ۱۲۰۰ نفر نشان می‌دهد که داشتن رژیم مدیترانه‌ای به همراه مصرف روزانه ۳۰ گرم آجیل، احتمال سندروم متابولیک را بیشتر از یک رژیم کم‌چربی یا یک رژیم مدیترانه‌ای به همراه روغن‌زیتون کاهش می‌دهد.

علاوه بر این ها، آجیل می‌تواند خطر دیگر بیماری های مزمن را نیز کاهش دهد. برای مثال مصرف آجیل، قند خون را در سطح مناسبی قرار داده و حتی خطر ابتلا به برخی از سرطان ها را کاهش می‌دهد. این مقاله به بررسی مواد مغذی آجیل هایی که مصرف عمومی دارند پرداخته و شواهدی دال بر فواید آن ارائه می‌کند.

خواص آجیل تقویتی

اگرچه آجیل‌ها به دلیل محتوای فوق‌العاده‌شان از مواد معدنی و انواع ویتامین برای سلامتی فوق‌العاده مهم هستند، واقعیت این است که چیزی به اسم آجیل تقویتی وجود ندارد! البته این به معنای این نیست که در سلامتی و بالابردن سطح انرژی ما نقشی ندارند؛ بلکه دقبقاً برعکس این مطلب صحیح است. آجیل‌ها کالری بالایی دارند و مصرف مقدار کمی از آن‌ها انرژی بالایی به بدن می‌رساند.

خواص انواع مغزها

در اینجا به خواص نه آجیل شناخته شده در جهان می‌پردازیم. نه آجیلی که اکثرشان برای ما ایرانیان نه تنها شناخته شده هستنند، بلکه منشا آن‌ها نیز به ایران باز می‌گردد. مانند بادام و پسته!

۱- خواص آجیل و بادام

بادام یک آجیل درختی به‌حساب می‌آید و ارزش غذایی یک انس (۲۸ گرم) آن معادل زیر است:

  • انرژی: ۱۶۱ کیلوکالری
  • چربی: ۱۴ گرم
  • پروتئین: ۶ گرم
  • کربوهیدرات: ۶ گرم
  • فیبر: ۳.۵ گرم
  • ویتامین E (ای): ۳۷ درصد نیاز روزانه
  • منیزیم: ۱۹ درصد نیاز روزانه

بادام می‌تواند سطح کلسترول خون را بهبود بخشد. برخی پژوهش ها نشان می‌دهند که رعایت رژیم سرشار از بادام باعث کاهش کلسترول بد (LDL)، کلسترول کل و کلسترول LDL اکسیدشده که برای سلامتی قلب مضر است شود، هرچند تعداد زیادی از این پژوهش‌ها شرکت‌کنندگان محدودی داشته‌اند.

یک مطالعه گسترده‌تر نتایج ۵ پژوهش دیگر را جمع‌بندی کرده و نتیجه گرفته که شواهد به‌قدر کافی محکم، دال بر تأثیر مستقیم بادام در بهبود کلسترول وجود ندارد.

بااین‌وجود بادام در رژیم های غذایی کم‌کالری می‌تواند به کاهش وزن و کاهش فشارخون در افرادی که دچار افزایش وزن یا چاقی هستند بیانجامد.

علاوه بر این خوردن غذا همراه با یک انس (۲۸ گرمی) بادام می‌تواند به کاهش قندخونی که در ۳۰ درصد افراد دیابتی پس از صرف غذا ایجاد می‌شود کمک کند. بااین‌حال این کاهش قند خون در افراد سالم دیده نمی‌شود.

همچنین بادام باعث کاهش التهاب در بیماران دیابتی نوع دوم نیز می‌شود.

درنهایت بادام می‌تواند با کمک به رشد باکتری های مفید در روده مانند بیفیدو و لاکتوباسیلوس، تأثیر مثبتی روی عملکرد آن داشته باشد. برای آشنایی با خواص بیشتری از بادام، خواص بادام، از کنترل وزن تا سلامت قلب را بخوانید.

۲- خواص آجیل و پسته

پسته آجیلی پرمصرف است که سرشار از فیبر می‌باشد. ارزش غذایی یک انس (۲۸ گرم) پسته معادل زیر است:

  • انرژی: ۱۵۶ کیلوکالری
  • چربی کل: ۱۲.۵ گرم
  • پروتئین: ۶ گرم
  • کربوهیدرات: ۸ گرم
  • فیبر: ۳ گرم
  • ویتامین E (ای): 3 درصد نیاز روزانه
  • منیزیم: ۸ درصد نیاز روزانه

مانند بادام، پسته نیز باعث بهبود سطح کلسترول می‌شود. مصرف روزانه ۵۰ تا ۸۰ گرم پسته باعث افزایش کلسترول خوب (HDL) می‌شود.

همچنین پسته باعث بهبود عوامل خطرناک منجر به بیماری های قلبی مانند فشارخون، وزن و وضعیت اکسیداتیو می‌شود. وضعیت اکسیداتیو به حالتی گفته می‌شود که سطح مواد شیمایی اکسیدشده در خون بالا می‌رود. این مشکل ممکن است منجر به بیماری های قلبی شود. همچنین پسته می‌تواند به کاهش قند خون بعد از وعده های غذایی کمک کند. برای آشنایی با خواص بیشتری از پسته، پسته سبب کاهش کلسترول بد و بهبود سلامت قلب می‌شود را بخوانید.

۳- خواص آجیل و گردو

گردو یکی از آجیل های بسیار پرطرفدار بوده و منبع غنی اسیدهای چرب امگا ۳ است. ارزش غذایی یک انس (۲۸ گرم) گردو معادل زیر است:

  • انرژی: ۱۸۲ کیلوکالری
  • چربی کل: ۱۸ گرم
  • پروتئین: ۴ گرم
  • کربوهیدرات: ۴ گرم
  • فیبر: ۲ گرم
  • ویتامین E (ای): ۱ درصد نیاز روزانه
  • منیزیم: ۱۱ درصد نیاز روزانه

به نظر می‌رسد گردو باعث بهبود برخی عوامل خطرزایی می‌شود که منجر به بیماری های قلبی می‌گردند. شاید علت این موضوع اسید آلفا لیولنیک (ALA) و دیگر مواد مغذی گردو باشد.

تعدادی مطالعه گسترده نشان می‌دهند که مصرف گردو به‌طور چشمگیری کلسترول کل و کلسترول LDL را کاهش داده و درعین‌حال باعث افزایش کلسترول خوب (HDL) گردیده است.

همچنین گردو می‌تواند سبب بهبود عوامل مؤثر دیگر بر سلامت قلب شامل فشارخون و جریان طبیعی خون در بدن شود.

علاوه بر این، گردو می‌تواند با کمک به کاهش التهاب به بهبود بسیاری از بیماری های مزمن کمک کند.

یافته های یک مطالعه روی دانش آموزان یک مدرسه نشان می‌دهد که مصرف گردو سبب افزایش میزان ادراک (که آن را استدلال استنتاجی نامیده‌اند) شده و این بیانگر تأثیر مثبت گردو بر مغز است. برای آشنایی با خواص بیشتری از گردو، خواص گردو از سلامت قلب تا بهداشت روان را بخوانید.

۴- خواص آجیل و بادام‌هندی

بادام‌هندی عضوی از خانواده آجیل های درختی است و مواد مغذی مفیدی دارد. ارزش غذایی یک انس (۲۸ گرم) بادام‌هندی معادل زیر است:

  • انرژی: ۱۵۵ کیلوکالری
  • چربی کل: ۱۲ گرم
  • پروتئین: ۵ گرم
  • کربوهیدرات: ۹ گرم
  • فیبر: ۱ گرم
  • ویتامین E (ای): ۱ درصد نیاز روزانه
  • منیزیم: ۲۰ درصد نیاز روزانه

برخی مطالعات انجام‌شده در خصوص تأثیر مصرف زیاد بادام‌هندی نشان‌دهنده بهبود علائم سندروم متابولیک است.

یک پژوهش نشان می‌دهد رژیم غذایی‌ای که ۲۰ درصد از کالری خود را از بادام‌هندی کسب می‌کند، فشارخون را در افراد دارای سندروم متابولیک بهبود می‌بخشد.

مطالعه‌ دیگری نشان می‌دهد که بادام‌هندی پتانسیل آنتی‌اکسیدان رژیم غذایی را افزایش می‌دهد.

دو مطالعه دیگر نشان می‌دهند که رعایت رژیم های سرشار از بادام‌هندی، قند خون را در افراد مبتلا به سندروم متابولیک افزایش می‌دهد. اگرچه باید مطالعات گسترده‌تری صورت گیرد تا این موضوع تأیید شود. برای آشنایی با خواص بیشتری از بادام هندی، خواص بادام هندی، کمک به پیشگیری از سرطان و دیابت را بخوانید.

۵- خواص آجیل و پی کان (گردوی آمریکایی)

پی کان یا گردوی گرمسیری از خانواده گردو است. به دلیل نیاز سرمایی پایین، این درخت در مناطق نیمه گرمسیری به‌خوبی رشد کرده و محصولی باکیفیت به دست می‌دهد. در ایران این گردو رواج زیادی ندارد؛ هرچند در برخی مناطق کشت می‌شود.

این گردو در نوع خود بسیار مغذی است و اغلب در دسرها مورداستفاده قرار می‌گیرد. ارزش غذایی یک انس (۲۸ گرم) پی کان معادل زیر است:

  • انرژی: ۱۹۳ کیلوکالری
  • چربی کل: ۲۰ گرم
  • پروتئین: ۳ گرم
  • کربوهیدرات: ۴ گرم
  • فیبر: ۲.۵ گرم
  • ویتامین E (ای): ۲ درصد نیاز روزانه
  • منیزیم: ۸ درصد نیاز روزانه

تعداد کمی پژوهش نشان می‌دهند که پی کان می‌تواند باعث کاهش کلسترول LDL در افرادی با سطح طبیعی کلسترول شود.

مانند سایر آجیل ها، پی‌کان هم شامل پلی فنل ها است که به‌عنوان آنتی‌اکسیدان عمل می‌کنند.

در پژوهشی دیگر نشان داده شده افرادی که برای ۴ هفته ۲۰ درصد از کالری روزانه خود را از گردوی آمریکایی به دست آوردند، میزان آنتی‌اکسیدان در خونشان افزایش یافته بود.

۶- خواص آجیل و فندق ماکادمیا (فندق استرالیایی)

این آجیل گران‌ترین آجیل جهان است. دریکی از فروشگاه های اینترنتی فروش آجیل و خشکبار در آمریکا قیمت این آجیل برای هر کیلو نزدیک به ۴۰ دلار اعلام‌شده است.

فندق استرالیایی دارای مواد مغذی فراوانی است و منبعی غنی از چربی های غیراشباع تک حلقه‌ای می‌باشد. ارزش غذایی یک انس (۲۸ گرم) این فندق معادل زیر است:

  • انرژی: ۲۰۰ کیلوکالری
  • چربی کلی: ۲۱ گرم
  • پروتئین: ۲ گرم
  • کربوهیدرات: ۴ گرم
  • فیبر: ۲.۵ گرم
  • ویتامین E (ای): ۲ درصد نیاز روزانه
  • منیزیم: ۹ درصد نیاز روزانه

بسیاری از فواید ماکادمیا مربوط به تأثیر آن بر سلامت قلب بوده و این موضوع ممکن است به دلیل میزان بالای چربی غیراشباع تک حلقه‌ای آن باشد.

تعدادی از مطالعات انجام‌شده در افراد با کلسترول بالا نشان می‌دهد رژیم های غذایی سرشار از فندق استرالیایی می‌توانند به کاهش کلسترول کل و LDL کمک کنند.

رژیم سرشار از این آجیل همان اثری را روی سلامت قلب دارد که رژیم غذایی تجویزشده توسط انجمن قلب آمریکا داراست.

فندق استرالیایی می‌تواند به کاهش عوامل خطرزا برای قلب مانند استرس اکسیداتیو (منظور از استرس اکسیداتیو پیروزی رادیکال های آزاد بر دفاع آنتی‌اکسیدانی بدن می‌باشد) بیانجامد و همچنین به کاهش التهاب کمک کند.

فندق ماکادمیا چیست و چه فوایدی دارد؟

ماکادمیا یا فندق استرالیایی دانه چند گونه درخت از خانواده Proteaceae است. درختان این گیاه همیشه سبز و نیمه گرمسیری از طریق رویش بذر تکثیر می‌شوند. اگر در تمامی فصول سال این درخت از برگ‌های سالم و شادابی برخوردار باشد، باردهی خوبی خواهد داشت. این آجیل گرانترین خشکبار جهان است و در آمریکا محبوبیت بالایی دارد.

۷- خواص آجیل و آجیل برزیلی

رویشگاه اصلی این آجیل که به‌طور خارق‌العاده‌ای حاوی سلنیوم است آمازون می‌باشد. ارزش غذایی یک انس (۲۸ گرم) آجیل برزیلی معادل زیر است:

  • انرژی: ۱۸۲ کیلوکالری
  • چربی کل: ۱۸ گرم
  • پروتئین: ۴ گرم
  • کربوهیدرات: ۳ گرم
  • فیبر: ۲ گرم
  • ویتامین E (ای): ۸ درصد نیاز روزانه
  • منیزیم: ۲۶ درصد نیاز روزانه

سلنیوم ماده‌ای معدنی است که به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند. اگرچه برای تعدادی از عملکردهای بدن این ماده معدنی لازم است مقدار کمی از آن در رژیم غذایی روزانه‌ برای ما کافی است.

مصرف ۲۸ گرم (یکی مشت کوچک) سلنیوم می‌تواند بیش از ۱۰۰ درصد نیاز روزانه شمارا تأمین کند.

به‌ندرت پیش می‌آید که میزان این ماده معدنی در بدن کمتر از میزان مورد نیاز آن باشد و تنها در برخی بیماری های خاص چنین کمبودی مشاهده می‌شود.

یک مطالعه در این مورد نشان داده که بیماران کلیوی دیالیزی دارای کمبود این ماده معدنی هستند. هنگامی‌که این بیماران برای سه ماه روزانه تنها یک عدد آجیل برزیلی مصرف کردند، سطح سلنیوم بدنشان به میزان عادی برگشت و این آجیل نقش آنتی‌اکسیدانی خود در بدن آن ها را ایفا کرد.

همچنین آجیل برزیلی می‌تواند سطح کلسترول را پایین بیاورد. علاوه بر این، می‌تواند استرس اکسیداتیو را کاهش داده و عملکرد شریان های خون در نوجوانان مبتلابه چاقی را بهبود بخشد.

درنهایت آجیل برزیلی می‌تواند باعث کاهش التهاب در افراد سالم و در بیماران دیالیزی شود. برای آشنایی با خواص بیشتری از آجیل برزیلی، آجیل برزیلی، منبع سلنیوم را بخوانید.

۸- خواص آجیل و فندق

فندق از آجیل های بسیار مغذی است. ارزش غذایی یک انس (۲۸ گرم) فندق معادل زیر است:

  • انرژی: ۱۷۶ کیلوکالری
  • چربی کل: ۹ گرم
  • پروتئین: ۶ گرم
  • کربوهیدرات: ۶ گرم
  • فیبر: ۳.۵ گرم
  • ویتامین E (ای): ۳۷ درصد نیاز روزانه
  • منیزیم: ۲۰ درصد نیاز روزانه

مانند بسیاری از آجیل های دیگر، به نظر می‌رسد که فندق نیز سبب کاهش عوامل خطرزای منجر به بیماری های قلبی می‌شود.

یافته های یک مطالعه حاکی از آن است که رژیم غذایی سرشار از فندق، کلسترول کل، کلسترول LDL و تری گلیسیرید را کاهش می‌دهد. همچنین این مطالعه نشان می‌دهد که فندق سبب کاهش نشانه های التهاب شده و عملکرد رگ های خونی را بهبود می‌بخشد.

مطالعات دیگر نشان داده‌اند که رژیم سرشار از فندق می‌تواند سطح کلسترول را کاهش داده و میزان ویتامین E در خون را افزایش دهد. برای آشنایی با خواص بیشتری از فندق، ۷ خاصیت فندق، آجیلی برای سلامت قلب و رشد مغز را بخوانید.

۹- خواص آجیل و بادام زمینی

اساساً بادام زمینی آجیل نیست و جزو حبوبات دسته‌بندی می‌شود؛ ولی اغلب در دسته آجیل ها قرارگرفته و مواد مغذی مشابه آجیل ها را در خود دارد. ارزش غذایی یک انس (۲۸ گرم) بادام زمینی معادل زیر است:

  • انرژی: ۱۷۶ کیلوکالری
  • چربی کل: ۱۷ گرم
  • پروتئین: ۴ گرم
  • کربوهیدرات: ۵ گرم
  • فیبر: ۳ گرم
  • ویتامین E (ای): ۲۱ درصد نیاز روزانه
  • منیزیم: ۱۱ درصد نیاز روزانه

فواید مصرف بادام زمینی برای بدن

مطالعه‌ای روی ۱۲۰۰۰۰ نفر نشان داده که مصرف بالای بادام‌زمینی باعث کاهش نرخ مرگ‌ومیر می‌شود. همچنین بادام‌زمینی می‌تواند عوامل خطرزا برای قلب را بهبود دهد. در مطالعه‌ای دیگر، زنانی که بیش از پنج بار در هفته از کره بادام‌زمینی استفاده کرده بودند نرخ دیابت نوع دو کمتری داشتند.

بسیاری از کره های بادام‌زمینی شامل مقدار زیادی روغن اضافه و دیگر افزودنی ها هستند و بنابراین بهتر است کره بادام‌زمینی‌ای را انتخاب کنید که درصد بیشتری بادام‌زمینی داشته باشد. البته می‌توانید خودتان نیز کره بادام زمینی را در خانه تهیه کنید.

همین‌طور، بادام‌زمینی ها اغلب دارای نمک بوده یا طعم دار هستند. این موضوع می‌تواند باعث کاهش فواید آن برای سلامتی شود؛ بنابراین تلاش کنید از بادام‌زمینی های بی‌نمک، معمولی و بدون طعم استفاده کنید.

علاوه بر این ها آسم و بیماری های حساسیتی در کودکانی که مادرانشان در طی بارداری و در طول هفته حداقل یک‌بار بادام‌زمینی خورده بودند می‌تواند کمتر باشد.

مهم ترین مزیت های مصرف آجیل

در این مقاله شما را با مهم ترین مزیت های مصرف آجیل آشنا کردیم. البته خواص آجیل‌ها تنها بسته به این مقاله نمی‌باشند و بسیار فراتر از این گفتار هستند.

خرید هفت مغز و تضمین سلامتی

همان‌طور که پیش ‌از این و در مطلبی جداگانه در مورد هفت مغز و آجیل چیست و چه خواصی دارد گفته شد، در حقیقت خوراکی واحدی وجود ندارد که به آن هفت مغز گفته شود. بلکه هرکس به فراخور کارش مغزها و دانه های مختلف را باهم مخلوط کرده و به‌عنوان هفت مغز عرضه می‌کند. در فروشگاه آجیل و خشکبار هفت مغز نیز مخلوطی از ۷ آجیل و خشکبار به‌عنوان هفت مغز عرضه می‌شود. از ۹ آجیلی که در این مقاله از آن ها نام‌برده شد ۶ مورد آن در مخلوط هفت مغز این آجیل‌فروشی وجود دارد و شما می‌توانید با سفارش آن به‌طور هم‌زمان هر ۶ مورد از این آجیل ها را همراه با مویز دریافت کنید.

source : www.7maghz.com

بازدید : 38
چهارشنبه 17 شهريور 1400 زمان : 16:40

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، پسته یکی از گران قیمت ترین و دوست داشتنی ترین انواع آجیل است که علاقه مندان زیادی در سراسر جهان دارد و یکی از شناخته شده ترین دانه‌های خوراکی است. پسته در واقع درختی کوچک است که میوه آن دانه‌ای خوراکی است که با دو لایه محافظ سفت و پوست نرم روی آن محافظت می‌شود. سرچشمه این درخت از خاورمیانه و آسیای میانه و کشورهایی مانند ایران، سوریه، ترکمنستان و افغانستان می‌باشد. این درخت میوه‌ای تولید می‌کند که یک دانه خوراکی بسیار خوشمزه و لذیذ است.

پسته یکی از مغذی‌ترین و بهترین دانه‌های خوراکی و آجیل‌های موجود در جهان است که به دلیل ارزش غذایی و مواد مغذی که دارد، خواص بسیار زیادی نیز می‌تواند برای مصرف کننده خود داشته باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را به طور کامل با مقدار کالری پسته، ارزش غذایی آن و خواص پسته آشنا کنیم.

اگر قصد بررسی قیمت و خرید پسته تازه و درجه یک را دارید؛ در سایت هفت مغز شما می‌توانید به راحتی برای خرید پسته اکبری، احمدآقایی، کله‌قوچی، فندقی و خرید مغز پسته اعلاء اقدام کنید و در هرجا که مایل هستید تحویل بگیرید.

کالری پسته چقدر است؟

کالری مواد غذایی که می‌خوریم یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در هنگام خوردن و در رژیم غذایی خود باید به آن دقت کنید. کالری پسته مقدار انرژی است که از طریق کربوهیدرات‌های پسته به بدن شما میرسند. انرژی نیز همان چیزی است که ما برای ادامه دادن به فعالیت‌های روزانه و زندگی خود به آن نیاز داریم.

دانه‌های خوراکی و آجیل‌های مختلف معمولاً از مقدار زیادی کالری در هر ۱۰۰ گرم خود بهره مند هستند و خوردن آنها می‌تواند انرژی بسیار زیادی به شما بدهد. اما کالری زیادی در بدن می‌تواند باعث چاقی نیز بشود پس باید به میزان کالری که در طول روز مصرف می‌کنید دقت کنید. پسته نیز یکی از دانه‌های خوراکی است که می‌توانید از آن برای گرفتن انرژی استفاده کنید چون کالری بالایی دارد. در هر ۱۰۰ گرم مغز پسته خام، ۵۶۲ کالری وجود دارد. این مقدار کالری می‌تواند به شما انرژی زیادی بدهد که بتوانید کارهای روزمره خود را به خوبی انجام دهید.

ارزش غذایی پسته:

کربو هیدارات: ۲۷.۵۱ g

فیبر: ۱۰.۳g

چربی: ۴۵.۳۹g

پروتئین: ۱.۰۳g

ویتامین B۱: ۰.۸۷ mg

ویتامین B۲: ۰.۱۶ mg

ویتامین B۳: ۱.۳ mg

ویتامین B۶: ۱.۷ mg

ویتامین C: ۵.۶ mg

ویتامین E: ۳.۸۱ mg

ویتامین K: ۱.۴ mg

کلسیم: ۵۲ mg

پتاسیم: ۱۰۲۵ mg

آهن: ۳.۹۲ mg

منگنز: ۱.۲ mg

منیزیم: ۱۲۱ mg

فسفر: ۴۹۰ mg

روی: ۲.۲ mg

کالری و خواص پسته

خواص پسته

۱. بهبود عملکرد قلب

پسته حاوی مقادیر زیادی از اسیدهای چرب غیر اشباع است که مانع از تشکیل پلاک‌های خونی در درون شریان‌های و انسداد آنها می‌شوند. مصرف پسته می‌تواند از این طریق به سلامت قلب شما کمک شایانی بکند. پسته همچنین فشار خون را پایین می‌آورد و سطح کلسترول بد خون را نیز کاهش می‌دهد و تقریباً همه عوامل به وجود آمدن بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد.

۲. پیشگیری از ابتلا به سرطان

اگر کمی راجع به بیماری سرطان مطالعه کرده باشید، این موضوع را می‌دانید که چیزی به نام رادیکال‌های آزاد در بدن هستند که سلول‌های ما را دستکاری می‌کنند و بیماری‌هایی مانند سرطان را در ما به وجود می‌آورند. راه مقابله با رادیکال‌های آزاد، مصرف مواد غذایی با آنتی اکسیدان بالاست. آنتی اکسیدان‌ها در بدن به مبارزه با رادیکال‌های آزاد می‌پردازند و اجازه بروز سرطان و رشد تومورهای سرطانی را به آنها نمی‌دهند. پسته نیز یکی از آجیل‌های متعدد است که منبع آنتی اکسیدان های قوی شناخته می‌شود.

۳. بهبود عملکرد سیستم عصبی

پسته حاوی سروتونین و ملاتونین است و هر دو این مواد مغذی در شادتر شدن شما تاثیر بسیار زیادی دارند و افسردگی را نیز کاهش می‌دهند. پسته در تولید اسید آمینه موثر است. با مصرف پسته شما می‌توانید سیستم عصبی بدن خود را نیز تقویت کنید و شاد تر نیز باشید.

۴. بهبود قدرت بینایی

مشکل بینایی از مشکلاتی است که برای بسیاری از افراد رخ می‌دهد و ضعیف شدن چشم برای خیلی از افراد اتفاق می‌افتد. جوان‌تر ها ممکن است دچار مشکلات مختلفی شوند و چشمشان ضعیف شود و افراد مسن نیز معمولاً درگیر مشکلاتی همچون آب مروارید می‌شوند. پشته سرشار از ویتامین A می‌باشد و برای جلوگیری از بروز مشکلات چشمی و افزایش قدرت بینایی، بسیار مناسب است و می‌توانید از آن استفاده کنید.

۵. بهبود وضعیت دستگاه گوارش

مصرف پسته برای بهتر شدن هضم غذا بسیار موثر است. فیبر موجود در این ماده غذایی عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد و با مصرف پسته روده‌های شما نیز به خوبی کار می‌کنند و درگیر مشکلاتی همچون یبوست نمی‌شوید.

با کالری پسته آشنا شوید

۶. جبران کم خونی

پسته مشکلاتی همچون کم خونی و فقر آهن را نیز برطرف می‌کند. این ماده غذایی سرشار از آهن می‌باشد و در تولید گلبول‌های قرمز و افزایش تولید آنها بسیار موثر است. مسی که در درون پسته وجود دارد، در جذب آهن در بدن تاثیر بسیار زیادی دارد و آهن نیز برای بدن یک ماده معدنی بسیار مهم است. با مصرف پسته می‌توانید مس بدن را افزایش دهید و آهن موجود در مواد غذایی را نیز به طور کامل‌تری دریافت کنید.

۷. صاف و درخشان شدن پوست

اگر دوست دارید که همیشه پوستی شاداب و جوان داشته باشید، باید مواد غذایی را مصرف کنید که ویتامین E و سلنیوم به اندازه کافی داشته باشند. ویتامین E مانع از چروک شدن پوست شما می‌شود و همیشه آن را صاف نگه می‌دارد و سلنیوم نیز التهاب‌ها و آسیب دیدگی‌های پوست را بهبود می بخشد. سلنیوم همچنین مقدار انسولین در بدن را کاهش می‌دهد و در درمان آکنه و جوش نیز بسیار موثرند. پسته منبع کاملی از ویتامین E و سلنویم است.

۸. پیشگیری از آرتروز و پوکی استخوان

یکی دیگر از مواد معدنی که به وفور در پسته یافت می‌شود کلسیم است که در محکم‌تر شدن استخوان‌های بدن شما تاثیر بسیار زیادی دارند. آنتی اکسیدان های پسته نیز در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های روماتیسم و آرتروز بسیار موثر است.

تاثیر پسته در وزن شما

یکی از موضوعاتی که به کالری پسته نیز مربوط می‌شود، تاثیرات پسته در وزن شماست. پسته به دلیل فیبری که دارد می‌تواند با ایجاد حس سیری در شما باعث کاهش اشتها و در نهایت کاهش وزن شود. اما زیادی روی در مصرف پسته می‌تواند به دلیل کالری فراوانی که دارد، باعث اضافه وزن شما نیز بشود. پس در مصرف به اندازه پسته باید دقت بسیار زیادی داشته باشید.

جهت بررسی قیمت و خرید پسته تازه می‌توانید هم اکنون از سایت خرید اینترنتی آجیل هفت مغز اقدام کنید.

برای خرید آجیل آنلاین کلیک کنید

منبع :

خبرگزاری مهرنیوز

ویکی پدیا

بازدید : 33
يکشنبه 6 تير 1400 زمان : 11:40

خواص فندق چیست؟

خواص فندق بی‌مانند است! در آجیل فروشی هفت مغز در خصوص خواص آجیل و خشکبار محتواهای زیادی وجود دارد. در این مقاله به‌طور مستند به فواید مغز فندق برای کم خونی، فشارخون، لاغری و چاقی، کبد چرب، دیابت و … پرداخته شده است.

فندق، یکی از غنی‌ترین مواد غذایی است که می‌توان آن را به‌عنوان یک میان وعده‌ سالم به رژیم غذایی اضافه کرد. در دنیای پر از میان وعده‌های پر چرب و پر از نگه‌دارنده‌هایی که برای سلامتی چیزی جز ضرر ندارند، آجیل‌ هایی مانند فندوق انتخاب بسیار مناسبی برای سلامتی به‌حساب می‌آیند. در زبان انگلیس به فندق Hazelnuts گفته می‌شود. البته نام دیگر فندق در زبان انگلیسی Filbert می‌باشد. این خوراکی بسیار مقوی که اندازه آن به یک تیله می‌رسد مجموعه‌ای بی‌نظیر از مواد مغذی فوق‌العاده است.

به دلیل ترس از چربی و کالری بالای آجیل‌ها تا حدی بی‌میلی به خوردن آن‌ها وجود دارد؛ اما هنگامی‌که آجیل در اندازه مناسب استفاده شود، می‌تواند پروتئین، فیبر، چربی اشباع‌نشده و بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم دیگر را برای بدن فراهم کند. از جمله خاصیت فندق خام اینکه می‌توانند با بیماری قلبی و دیابت مبارزه کنند، عملکرد مغز را بهبود بخشند و سبب کاهش وزن شوند.

به نقل از ویکی پدیا:

فندق یک منبع خوب از ویتامین‌های B1، B2 و B6 است. این ویتامین‌ها برای حفظ سلامت مغز و خون‌سازی ضروری هستند، مخصوصاً برای کودکان در حال رشد. ویتامین E ثابت شده‌است که مصرف ۲۵ تا ۳۰ گرم فندق در روز، تمامی ویتامین E مورد نیاز در روز را تأمین می‌کند و برای پیشگیری از بیماری‌های عروق سیاهرگ قلبی و سرطان کافی است. روغن فندق بهترین منبع شناخته شده ویتامین E است که برای سلامت ماهیچه‌های قلب و دیگر ماهیچه‌های بدن ضروری است. این ویتامین همچنین برای عملکرد طبیعی سیستم تولید مثل ضروری می‌باشد. ویتامین E از تجزیه و همولیز گلبول‌های قرمز خون جلوگیری می‌کند، بنابراین به عنوان نوعی محافظ در برابر کم خونی یا آنمی عمل می‌کند. از دیگر فواید ویتامین E که در فندق به وفور یافت می‌شود، پیشگیری و ممانعت از عوامل ایجادکننده سرطان می‌باشد.

خواص فندق خام و موارد استفاده از آن

فندوق نیز مانند بادام کاربردهای متنوعی دارد. از آن می‌توان به‌صورت خام، بوداده، در تهیه انواع دسرها و اسنک‌ها یا به‌عنوان یک افزودنی به برخی غذاها استفاده کرد. معمولاً در برخی خوراکی‌های فوق‌العاده مانند نوتلا (Nutella نوعی شکلات فندقی) و بسیاری از شکلات‌های دیگر یافت می‌شود. از فندوق در برخی موارد برای طعم‌دار کردن قهوه نیز می‌گردد.

اگر طعم اصیل و بوداده فندق را می‌پسندید و تمایلی به استفاده از آجیل‌های شیرین شده با قند ندارید روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید! بین شکلات‌های فندقی، کره‌ فندق، روغن‌ فندق، آرد فندق و غیره، روش‌های متعددی برای رسیدن به خوراکی‌های خوشمزه و مغذی حاوی فندق در یک رژیم غذایی سالم وجود دارد. مصرف این خوراکی‌های خوشمزه کار درستی است، زیرا فندق به‌واقع آجیلی خوشمزه و مفید به‌حساب می‌آید.

خرید فندق
فندق یکی از بهترین و پرخاصیت‌ترین آجیل‌های موجود در جهان می‌باشد. برخی خواص فندق منحصر به فرد هستند.

مهم ترین خاصیت های فندق برای سلامتی بدن

۱- خواص فندوق و بهبود سلامت قلب

آجیل‌ های درختی عاملی شناخته‌شده در مبارزه با بیماری‌های قلبی هستند و فندق نیز از آن‌ها مستثنا نیست. شماری از ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در فندق سبب افزایش سلامتی قلب می‌شوند. فندق‌ها غیرازاینکه منبعی عالی از فیبر به‌حساب می‌آیند، حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب غیراشباع هستند. این چربی‌ها باعث کاهش کلسترول بد (LDL) و افزایش کلسترول خوب (HDL) می‌شوند.

مطالعه‌ای توسط انجمن تغذیه آمریکا در مجله تغذیه اروپا منتشرشده است. این مطالعه نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی حاوی میزان بالای فندق و سایر آجیل‌های درختی، منجر به کاهش کلسترول بد، کاهش التهاب و بهبود چربی‌ خون می‌شوند.(۱)(۲) انجمن قلب آمریکا توصیه می‌کند که برای سلامت قلب، اکثر چربی‌های مصرفی روزانه‌ باید از نوع چربی‌های غیراشباع باشند. این چربی‌ها همان چربی‌های موجود در فندق هستند.(۳)

از دیگر خواص مغز فندق، اینکه حاوی مقدار قابل‌توجهی منیزیم است. منیزیم به تنظیم تعادل کلسیم و پتاسیم که برای فشارخون بسیار حیاتی است کمک می‌کند. فشار خون نیز تاثیر مستقیم بر سلامت قلب دارد.

۲- خاصیت فندوق و کمک به کنترل دیابت

از فواید فندق برای دیابت می توان به تمرکز بر انتخاب چربی‌های غیراشباع بیش از چربی‌های ترانس یا چربی‌های اشباع اهمیت دارد و یک منبع عالی از این چربی‌های خوب است. خوردن مقادیر توصیه‌شده فندق به‌عنوان جایگزینی برای غذاهای دارای چربی بد آسیب‌زا یک‌راه مناسب برای اطمینان از به دست آوردن خواص چربی‌های خوب بدون نگرانی از افزایش وزن است.(۴)

در تحقیقی منتشرشده در سال ۲۰۱۵ در مجله تغذیه بالینی آمریکا، نتایج جالبی در مورد نحوه واکنش افراد دیابتی، هنگامی‌که به رژیم غذایی روزانه‌شان آجیل اضافه شد، انجام گرفت. مانند سایر مطالعات، نتایج به‌دست‌آمده نشان می‌داد افرادی که مصرف میزان بالای آجیل را در رژیم غذایی خود گنجاندند کاهش سطح کلسترول را تجربه کردند. اختلاف خیره‌کننده این بود که مصرف بیشتر آجیل تأثیر قوی‌تری بر افراد دیابتی داشت و نسبت به افراد غیر دیابتی سبب کاهش بیشتر چربی خون شده بود.(۵)

به افراد دیابتی که کلسترول بالایی دارند افزودن فندق و دیگر آجیل‌ها به رژیم غذایی روزانه‌شان توصیه می‌شود. منگنز یکی از مواد معدنی موجود در فندق است. سطوح بالای منگنز، گلوکز را کاهش داده و اضافه شدن آن به رژیم غذایی برای مبارزه با دیابت مفید است.(۶) همچنین فندق یک منبع عالی از منیزیم می‌باشد. این عنصر نیز خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد.(۷)

۳- خواص فندوق و آنتی‌اکسیدان‌ها

مغز فندوق، دارای برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی است که آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی به‌حساب می‌آیند. آنتی‌اکسیدان‌ها رادیکال‌های آزاد خطرزا در بدن را از بین می‌برند. آن‌ها به پیشگیری از بیماری‌ها و امراض عمده‌ای مانند سرطان و بیماری‌های قلبی کمک می‌کنند. فندق‌ یک منبع عالی ویتامین E به‌حساب می‌آید. این ویتامین با کاهش التهاب به مبارزه با پیری و بیماری کمک می‌کند. مصرف یک وعده فندق به‌صورت روزانه تقریباً می‌تواند مقدار کل نیاز روزانه منگنز بدن را فراهم کند. هرچند منگنز جزء آنتی‌اکسیدان‌ها به‌حساب نمی‌آید، اما عامل مهمی ‌برای کمک به آنزیم‌های آنتی‌اکسیدانی است. فندق همچنین دارای بالاترین میزان پروانتوسیانیدین نسبت به سایر آجیل‌ها است. پروانتوسیانیدین‌ها یا PAC ها نوعی پلی فنول هستند و جزو آنتی‌اکسیدان‌ها به‌حساب می‌آیند. پروانتوسیانیدین طعم گسی در دهان ایجاد کرده و در غذاهایی مانند شکلات تیره و روغن هسته انگور نیز یافت می‌شوند.(۸)

مطالعات نشان داده که پروانتوسیانیدین‌ها نسبت به دیگر آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C و ویتامین E فعالیت آنتی‌اکسیدانی بالاتری دارند. این ویتامین‌ها تنها در محیط‌های خاصی عمل می‌کنند. همچنین نشان داده‌شده که این ماده موجود در فندق به مبارزه با پیری و بیماری کمک می‌نماید. پروانتوسیانیدین‌ها به‌عنوان درمان عفونت‌های دستگاه ادراری شناخته‌شده می‌باشند. برای دریافت آنتی‌اکسیدان بیشتر از فندق، بهتر است آن‌ها را باپوست نازکشان مصرف کنید.(۱۰)

خواص فندق برای بدن

۴- فواید فندق و تقویت مغز

این مغزدانه منبعی برای تقویت مغز است. درحقیقت پر از عناصری است که می‌توانند مغز و عملکرد شناختی را بهبود داده و به پیشگیری از بیماری‌های پیش‌رونده در سنین بالا کمک کنند. یک رژیم غذایی حاوی فندق به دلیل سطوح بالای ویتامین E، منگنز، تیامین، فولات و اسید‌های چرب می‌تواند به حفظ تیزی و عملکرد مغز کمک نماید. به همین جهت فندق غذایی مناسب برای مغز می‌باشد.

سطح بالاتر ویتامین E با کاهش کم شدن عملکرد شناختی مرتبط با افزایش سن متناسب است. همچنین ویتامین E می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری و درمان بیماری‌هایی مانند آلزایمر، زوال عقل و پارکینسون داشته باشد. به‌علاوه ثابت‌شده که منگنز نقش مهمی در فعالیت مغز که مرتبط با عملکرد شناختی است ایفا می‌کند.(۱۱)

معمولاً تیامین ویتامین اعصاب نامیده می‌شود. تیامین در عملکرد عصبی در تمام بدن، به‌ویژه در عملکرد شناختی نقش دارد. به همین دلیل است که کمبود تیامین می‌تواند به مغز آسیب برساند.(۱۲) سطوح بالای اسید‌های چرب و پروتئین به سیستم عصبی و همچنین به مبارزه با افسردگی کمک می‌کند.

در مطالعه‌ای که به‌تازگی در عصب‌شناسی تغذیه‌ای در رابطه با خاصیت فندوق منتشرشده است، این محصول به‌عنوان خوراکی محافظ اعصاب مورد بررسی قرار گرفت. همچنین هنگامی‌که به‌عنوان یک مکمل غذایی بررسی شد به بهبود سلامت پیری، بهبود حافظه و جلوگیری از اضطراب انجامید. همچنین فندق منبع غنی فولات است. فولات به علت اهمیتش برای رشد ستون فقرات و مغز جنین در دوران بارداری شناخته‌شده است. به‌علاوه فولات به کاهش سرعت اختلالات تحلیل برنده مرتبط با مغز در افراد مسن کمک می‌کند.(۱۳)(۱۴)

۵- مزایای فندق و کمک به پیشگیری از سرطان

از دیگر خواص مغز فندق خام اینکه به دلیل تعداد زیاد آنتی‌اکسیدان‌هایی که دارد غذای ضد سرطانی مهمی به‌حساب می‌آید. ویتامین E به‌عنوان موردتوجه‌ترین مکمل پیشگیری از سرطان است. پژوهش‌ها قابلیت‌های ویتامین E برای کاهش خطر ابتلا به سرطان‌های پروستات، سینه، روده بزرگ و ریه را اثبات می‌کنند. همچنین پیشگیری از رشد جهش‌های ژنتیکی و تومورها از دیگر خواص این ویتامین است.(۱۵) نشان داده‌شده که ویتامین E امکان کمک به بازگشت مقاومت چند دارویی و درمان سرطان را نیز دارد. هنگامی‌که عامل بیماری‌زا که پاتوژن نامیده می‌شود به بیش از یک ترکیب مقاوم گردد، مقاومت چند دارویی رخ می‌دهد.

در مطالعات دیگری نشان داده شده که ترکیبات منگنز فعالیت بالقوه ضد تومور از خود نشان می‌دهند. به‌عنوان‌مثال تحقیقات انجام‌شده توسط دانشکده شیمی و مهندسی شیمی دانشگاه جیانگ سو (Jiangsu University) در چین و منتشرشده در مجله بیوشیمی غیر ارگانیک (Journal of Inorganic Biochemistry) چنین پدیده‌ای را نشان می‌دهد.(۱۶)

شواهد روز افزونی وجود دارد که تیامین دارای خواص ضد سرطانی است. هرچند برای تائید این باور بررسی‌های بیشتری لازم است.

۶- خواص فندق برای چاقی و اضافه وزن مفرط

این میوه مقوی محرکی بی‌نظیر برای سلامت متابولیسم در بدن است. متابولیسم به سوخت‌وساز بدن گفته می‌شود. افرادی که مقادیر زیادی آجیل‌های درختی مصرف می‌کنند، کاهش وزن بیشتری را به دلیل بهبود متابولیسم دارند. تیامین نقش عمده‌ای در حفظ متابولیسم سالم بدن بر عهده دارد.(۱۷) تیامین به تبدیل کربوهیدرات‌ها به گلوکز که منبع انرژی هستند کمک می‌کند. بدن برای فعالیت خود از گلوکز استفاده می‌کند. همچنین تیامین در تولید گلبول‌های قرمز خون که در حفظ انرژی بدن مطلوب هستند نقش دارد. مطالعه خواص فندق در بدنسازی می تواند برای کسانی که می خواهند به تناسب اندام برسند مفید باشد.

نشان داده‌شده که منگنز می‌تواند منجر به کاهش وزن در افراد دارای اضافه‌وزن شود. این خاصیت منگنز به دلیل توانایی‌اش در بهبود آنزیم‌های گوارشی است.

پروتئین، فیبر و ترکیبات پرچرب آن، احساس سیری ایجاد کرده و مانع از پرخوری می‌شوند. بنابراین درصورت مصرف فندق، برای مدت طولانی‌تری احساس سیری می‌کنید. همان‌طور که پیش‌ازاین اشاره کردیم، منبع خوبی از چربی‌های خوب (HDL) است. این چربی‌ها را در زمره میان وعده‌های سالم و خوراکی‌هایی قرار می‌دهند که می‌توانند با چاقی مبارزه کنند.(۱۸) برای اطلاعات بیشتر مناسب‌‌ترین آجیل‌ها برای کاهش وزن کدامند؟ را بخوانید.

۷- فواید فندق و کمک به پوست و موی سالم

مقدار زیاد ویتامین E موجود در فندق می‌تواند با بالا بردن رطوبت و انعطاف‌پذیری در حفظ سلامتی پوست و مو نقش بسزایی داشته باشد. قابلیت‌های آنتی‌اکسیدانی ویتامین E می‌تواند به جلوگیری از آسیب اشعه UV یا دود سیگار و سایر مواردی که می‌توانند موجب سرطان پوست یا پیری زودرس شوند کمک کند. همچنین ویتامین E به بهبود گردش خون و کاهش التهاب کمک می‌کند. نشان داده‌شده که ویتامین E به خاطر توانایی‌اش در بازتولید سلول‌های پوستی به درمان اثر زخم‌ها، آکنه و چین‌وچروک نیز کمک می‌نماید.

خاصیت فندوق خام

ارزش غذایی فندق چقدر است؟

فندق حاوی چربی و دارای کالری بالاتری نسبت به سایر میان وعده‌های سالم است. با این‌حال اندازه مناسبی از آن حاوی تعدادی مواد مغذی حیاتی است. ما می‌توانیم بدون ترس از افزایش وزن از آن‌ها استفاده کنیم.

یک اونس (۲۸ گرم) فندق تقریباً دارای ارزش غذایی زیر است:(۱۹)

  • ۱۷۶ کیلوکالری
  • ۷ گرم کربوهیدرات
  • ۲ گرم پروتئین
  • ۱۷ گرم چربی
  • ۷ گرم فیبر
  • ۷ میلی‌گرم منگنز (۸۶ درصد نیاز روزانه)
  • ۵ میلی‌گرم مس (۲۴ درصد نیاز روزانه)
  • ۲ میلی‌گرم ویتامین E (21 درصد نیاز روزانه)
  • ۲ میلی‌گرم تیامین (۱۲ درصد نیاز روزانه)
  • ۶ میلی‌گرم منیزیم (۱۱ درصد نیاز روزانه)
  • ۲ میلی‌گرم ویتامین B6 (8 درصد نیاز روزانه)
  • ۶ میکروگرم فولات (۸ درصد نیاز روزانه)
  • ۲ میلی‌گرم فسفر (۸ درصد نیاز روزانه)
  • ۳ میلی‌گرم آهن (۷ درصد نیاز روزانه)
  • ۴ میکروگرم ویتامین K (5 درصد نیاز روزانه)
  • ۱۹۰ میلی‌گرم پتاسیم (۵ درصد نیاز روزانه)
  • ۷ میلی‌گرم روی (۵ درصد نیاز روزانه)

فندق همچنین حاوی مقادیری ویتامین C، نیاسین و کلسیم است.

بررسی خواص فندق با بادام

شباهت زیادی بین فندق و بادام وجود دارد. هردو سطح بالایی از ویتامین E دارند و گزینه‌های مناسبی برای سلامت قلب به‌حساب می‌آیند. می‌توانند خطر بسیاری از بیماری‌ها و امراض عمده مانند سرطان، دیابت، چاقی و بیماری‌های قلبی را کاهش دهند. فندق و بادام هر دو منابعی عالی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم و همچنین منبع پروتئین و فیبر هستند. البته تفاوت‌های کمی هم بین فندق و بادام وجود دارد. فندق می‌تواند به درمان و پیشگیری بسیاری از بیماری‌های پیش‌رونده مغز مانند پارکینسون و آلزایمر کمک کند. همچنین فندق بیشترین مقدار PAC ها را در میان انواع آجیل‌ها در خود دارد. PAC ها یا همان پلی فنول‌ها خواص بالای آنتی‌اکسیدانی دارند.

مصرف منظم بادام می‌تواند به تولید باکتری‌های مفید روده کمک کند تا سلامت دستگاه گوارش را بهبود دهد. بادام می‌تواند دستگاه گوارش را قلیایی کرده و به جذب مواد مغذی کمک نماید.

برای آشنایی با خواص بی نطیر بادام خواص بادام، از کنترل وزن تا سلامت قلب را بخوانید.

برخی از فواید و عوارض:

کاهش ابتلا به سرطان حساسیت زا
مفید برای قلب خطرناک برای افراد مبتلا به چربی و فشار خون
سرشار از مواد مغذی و مقوی احتیاط مصرف برای خانم های باردار
بهبود التهاب بدن احتیاط مصرف برای افراد گرم مزاج و سرد مزاج

تاریخچه فندق

حداقل ۲۳۰۰ سال از کشت فندق در منطقه دریای سیاه ترکیه می‌گذرد. هنوز هم این کشور اصلی‌ترین صادرکننده فندق است. درحال حاظر این آجیل در شمال غرب اقیانوس آرام در کشور آمریکا و بسیاری دیگر از نقاط جهان کشت می‌شود. جالب است بدانید که تقاضا برای فندق به‌طور روزافزونی در حال افزایش است. در ایران این محصول در استان‌های گیلان، قزوین، مازندران، گلستان، قم و زنجان کشت می‌شود. دراین‌بین استان گیلان با تولید ۸۵ درصد فندق ایران در رتبه نخست قرار دارد.

در دوران باستان از فندق به‌عنوان دارو و همچنین به‌منظور افزایش نیرو استفاده می‌شد. این موضوع در دست‌نوشته‌های چینی مربوط به ۲۸۳۸ پیش از میلاد ذکرشده است. فندق در اواسط زمستان شکوفه می‌دهد. این جوانه‌ها تا خردادماه به همان صورت می‌مانند و سپس میوه فندق شروع به شکل گرفتن می‌کند. فندق در طول ماه‌های تابستان به‌طور کامل می‌رسد و از رنگ سبز به رنگ فندقی درمی‌آید. معمولاً فندق در اواخر تابستان یا اوایل پاییز پس از آن‌که روی زمین افتاد جمع‌آوری می‌شود.

فواید فندق برای تقویت بدن

روش‌های استفاده از فندق

یکی دیگر از محصولات فندق کره فندق است که شبیه به کره بادام‌زمینی است اما از فندق بوداده تهیه می‌شود. گنجاله و آرد فندق نیز مانند آرد سایر آجیل‌ها تهیه می‌شود. این آرد از فشردن آجیل برای روغن‌گیری به‌دست می‌آید. از گنجاله و آرد فندق معمولاً در پخت‌وپز یا آشپزی استفاده می‌شود. در حال حاضر مصرف روغن فندق به‌عنوان یک روغن پخت‌وپز و به‌عنوان جایگزین روغن‌های مضر در حال رشد است. این روغن عطروطعم عالی دارد. خمیر فندق، مخلوط شیرینی از شکر و پودر فندق است. این خمیر می‌تواند برای تهیه مارزیپان (نوعی خمیر برای دکور خوراکی)، یخ‌چینه (به موادی گفته می‌شود که پس از پخت کیک برای تزیین روی آن به کار می‌رود) و دیگر مواد مربوط به پخت‌وپز استفاده گردد.

می‌توانید فندق را به سالاد و سبزیجات اضافه نموده یا با پنیر و چاشنی‌ها مخلوط کنید. می‌توانید آن‌ها را به‌صورت خردشده روی گوشت و ماهی بریزید. استفاده در پخت نان نیز یک راه مؤثر برای افزایش مصرف آجیل‌هایی مانند فندق در رژیم‌های غذایی است.

آلرژی و مضرات فندق چیست؟

حساسیت به فندق می تواند واکنش های جدی ایجاد کرده و حتی خطر مرگ به همراه داشته باشد. اگر مطمئن نیستید که به فندق آلرژی دارید یا خیر، برای افزودن آنها به رژیم خود اقدامات احتیاطی را انجام دهید.

افرادی که به آجیل های درختی دیگر مانند آجیل برزیلی، ماکادمیا و دیگر آجیل‌ها حساسیت دارند احتمال بیشتری وجود دارد که به فندق نیز حساسیت داشته باشند.

سخن پایانی در ارتباط با خواص فندق

  • اگر به دنبال یک میان وعده سالم یا افزودنی خوشمزه هستید، فندق یک گزینه عالی است.
  • یبشتر چربی‌های موجود در فندق چربی‌های سالم هستند. این چربی‌ها می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند.
  • علاوه بر این فندق‌ها خوراکی‌هایی حاوی آنتی‌اکسیدان هستند. نشان داده شده که فندق باعث سلامت قلب، کمک به کنترل دیابت، تقویت مغز، جلوگیری از سرطان، مبارزه با چاقی و کمک به سلامت پوست و مو می‌شود.

خرید و فروش فندق در سایت هفت مغز

هنگام خرید فندق، فندق خام، درشت، ترد، پر و سنگین را انتخایب کنید. برای حداکثر شدن خواص آنتی‌اکسیدانی این آجیل بهتر است فندق‌ها را همراه با پوست خریداری کنید. وقتی‌که آجیل دارای پوست را پیش از خرید بررسی می‌کنید، مطمئن شوید که هیچ سوراخ یا ترکی ندارند. اگر فندق بدون پوست می‌خرید، فندقی را انتخاب کنید که پوست نازک آن به آن چسبیده و سالم باشد. همچنین می‌توانید فندق بوداده، خردشده یا پودر شده را نیز خریداری کنید. اگر قصد خرید فندق بوداده را دارید، توجه داشته باشید که این فندق‌ها نسبت به فندق خام فیتونوترینت کمتری دارند. فیتونوترینت‌ها ترکیبات خاصی هستند که در کنار ویتامین‌ها و مواد معدنی مواد غذایی قرار داشته و برای سلامتی مهم می‌باشند.

فندق تازه مستعد فاسدشدن است و مهم است که آن‌ها را به طرز صحیحی ذخیره نمایید. بهترین کار این است که فندق تازه را در اسرع وقت بخورید. اگر باید آن‌ها را ذخیره کنید، آن‌ها را در دمای اتاق و دور از گرما و رطوبت نگه‌دارید. اگر فندق‌ها در پوست خود باشند می‌توانید آن‌ها را تا چهار ماه در یخچال نگهداری کنید. فندق‌های بدون پوست را می‌توان تا یک ماه در محیطی خشک و خنک نگهداری کرد. ما در این مقاله از آجیل و خشکبار هفت مغز توضیحاتی د رابطه با خواص فندق خام در اختیارتان قرار داده ایم تا پس از خرید فندوق تازه بتوانید از مزایای آن بهره مند شوید.

خاصیت های فندق خام چیست؟

فندق سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین ها، مواد معدنی، ترکیبات آنتی اکسیدان و چربی های مفید است. فواید فندق در حفظ و بهبود سلامتی نقش بسزایی دارد. به طور مثال به کاهش چربی خون، کاهش التهاب و کنترل قند خون کمک زیادی می کند. البته فندوق نیز مانند برخی از اجیل ها می تواند در بعضی از افراد موجب حساسیت میشود. در کل می توان گفت که این محصولات بسیار خوش طعم و مقوی هستند و به راحتی می توانند در رژیم غذایی شما جایگاه ویژه ای داشته باشد.

منبع، مقاله خواص فندق : https://7maghz.com/hazelnuts-benefits-for-heart-health-and-brain-growth/

بازدید : 42
چهارشنبه 2 تير 1400 زمان : 18:01

قیمت پسته: یکی از مقوی ترین دانه های آجیل، پسته می باشد. فروشگاه آجیل و خشکبار هفت‌مغز یکی از بهترین سایت های فروش پسته اعلاء: کله قوچی، احمد آقایی، اکبری، فندقی، خلال و مغز پسته در ایران می باشد. برای اطلاع از قیمت روز و لحظه ای و خرید اینترنتی پسته تازه، درجه یک می توانید هم اکنون اقدام کنید. در ادامه به مباحثی از قبیل این که طبع پسته چیست؟ چه انواعی دارد؟ فواید و خواص آن برای کودکان و آقایان، طریقه بو دادن پسته خام و… توضیح میدهیم.

خرید و فروش پسته تازه و مرغوب

مغز پسته، (pistachio) به عنوان یک عضو پرخاصیت و خوشمزه . این آجیل ارزشمند با ظاهر کوچک دارای خواص و فواید بسیار زیادی می باشد. که چهار نوع آن در کشور ایران تولید میشود. ایران یکی از بزرگ ترین تولیدکننده ها و صادر کننده های این محصول می باشد. معروف ترین شهرهای تولید این محصول رفسنجان و دامغان است. این محصول یکی از لوکس ترین و پر طرفدارترین اعضای آجیل می باشد. فروشگاه آجیل و خشکبار هفت مغز مرکز خرید اینترنتی پسته تازه با پوست و خام می باشد. شما می توانید در سایت هفت مغز از قیمت روز پسته مطلع شوید. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با این که “پسته چیست” و این آجیل خندان مقوی چه فوایدی دارد، می توانید مقاله” خواص پسته” را بخوانید.

خرید انواع پسته آنلاین باکیفیت و درجه یک

اگرچه معمولاً این میوه نوعش آجیل به جساب می‌آید، در واقع بذر گیاهی متعلق به خانواده بادام هندی است. اعتقاد بر این است که برای اولین بار در خاورمیانه و 6750 سال قبل از میلاد مصرف می‌شده است. امروزه ایران، ایالات متحده و ترکیه تولید کنندگان بزرگ آجیل خندان، در جهان هستند. این کشورها از طعم منحصر به فرد آن، ارزش غذایی بالای آن و کاربرد چشمگیر که برای آن در آشپزی و شیرینی‌پزی در سراسر جهان وجود دارد سود زیادی به جیب می‌زنند. از اسنک‌ها و افزودنی‌های دسرها گرفته تا انواع بستنی و سایر خوراکی های شیرین مانند باقلوا، نوقا و بسیاری از شیرینی‌های دیگر، این آجیل بی‌همتا یک افزودنی جذاب به حساب می‌آید.

قیمت پسته امروز و لحظه ای در هفت مغز

دانه اجیلی خندان دارای بافتی خامه‌ای و طعم طبیعی شیرینی است؛ به همین دلیل طعم بسیاری از انواع شیرینی‌ها، بستنی‌ها، ژلاتو و بسیاری از خوراکی‌های دیگر به خاطر وجود این آجیل می‌باشد. بافت خامه ای و رنگ سبز جذابش نیز آن را به آجیلی ایده آل برای ترکیب با طعم‌های تند و شور تبدیل می‌کند.

به نقل از سایت britannica.com :

Pistachio, (Pistacia vera), small tree of the cashew family (Anacardiaceae) and its edible seeds, grown in dry lands in warm or temperate climates. The pistachio tree is believed to be indigenous to Iran. It is widely cultivated from Afghanistan to the Mediterranean region and in California. The seed kernels can be eaten fresh or roasted and are commonly used in a variety of desserts, including baklava, halvah, and ice cream. They are also used for yellowish green colouring in confections. The seeds are high in protein, fat, dietary fibre, and vitamin B6.

خواص پسته و ارزش غذایی آن

به دلیل طعم منحصر به فرد خود از اقبال عمومی برخوردار است. ولی نباید خواص بی‌نظیر آن را فراموش کرد. در اینجا برخی از مهمترین فواید پسته را آورده‌ایم؛

عکس پسته تازه

عکس پسته تازه

  • میان وعده‌ای کم کالری

یک وعده یک اونسی (حدود 28 گرم) حاوی 49 مغز پسته خشک می‌شود که حدود 160 کالری دارد. این میزان کالری کمتر از کالری هر آجیل دیگری است. این مقدار حاوی بیش از 10٪ مقدار مورد نیاز روزانه فیبر، 20٪ مقدار مورد نیاز روزانه ویتامین B6 و 15٪ مقدار مورد نیاز روزانه تیامین است. فیبر در کنترل کلسترول خون و کنترل سطح گلوکز نقش مهمی دارد. ویتامین B6 و تیامین نیز از سیستم عصبی، عملکرد مغز و سلامت چشم پشتیبانی می کنند. همچنین منبع خوبی از پروتئین، پتاسیم، مس و فسفر است.

  • سطوح پایین‌تر کلسترول، BMI و تری گلیسیرید

مطالعه ای که در سال 2008 در مجله تغذیه بالینی آمریكا منتشر شد نشان داده شركت كنندگانی كه 10 یا 20 درصد كالری دریافتی روزانه خود را با این محصول جایگزین می كنند، كلسترول کل و كلسترول بد خود را بیش از افرادی كه رژیم غذایی‌شان حاوی چربی بد است، كاهش می دهند. علاوه بر این مطالعه‌ای که در سال 2010 در ژورنال کالج تغذیه آمریکا منتشر شد، نشان می‌دهد که مصرف 240 کالری آن به مدت 3 ماه باعث کاهش شاخص توده بدنی (BMI) و تری گلیسیرید در مقایسه با شرکت کنندگانی شد که در همان بازه زمانی 220 کالری از چوب شور دریافت کرده بودند.

  • سطوح بالای فیتواسترول ها

منبع غنی فیتواسترول‌ها است. فیتواسترول‌ها ترکیبات گیاهی‌ای است که ثابت شده در کاهش سطح کلسترول خون موثر هستند. مطالعه ای در سال 2005 در مجله Chemistry of Agricultural and Food Chemistry، محتوای فیتوسترول را در میان غذاهایی که معمولا خورده می‌شوند بررسی کرد و نتیجه‌گیری کرد که این محصول و تخمه آفتابگردان بالاترین میزان فیتوسترول را در میان آجیل ها و دانه های شناخته‌شده دارند.

  • آمینو اسید

منبع خوب اسیدهای آمینه که سازنده پروتئین هستند است. به طور خاص سرشار از ال-آرژنین است. ال-آرژنین قادر به بهبود جریان خون در عروق مسدود شده بوده و برای حمایت از فرآیندهای متابولیک بدن ضروری است. همچنین حاوی آمینو اسیدهای لوتئین و زاگزانتین است که نقش مهمی در سلامت چشم دارند و ممکن است روند تخریب ماکولا مربوط به سن را کند کند.

جدول ارزش غذایی 100 گرم از این محصول:

پروتئین 20 گرم
کلسیم 130 میلی گرم
فسفر 500 میلی گرم
آهن 7.5 میلی گرم
پتاسیم 950 میلی گرم
مواد چرب 54 گرم

روش نگهداری پسته

این میوه مقوی را باید در یک ظرف هوابند و در یک مکان خشک و خنک نگهداری شود. بطور کلی اگر آجیل‌ها در دمای اتاق نگهداری شوند، چند هفته بیشتر دوام نمی‌آورند. اگر همین آجیل‌ها را در یخچال نگهداری کنید، می‌توانند تا چند ماه دوام بیاورند و اگر در فریزر نگهداری شوند، ممکن است تا یک سال هم سالم بمانند.

قیمت پسته

پسته چگونه برداشت می شود؟

در واقع این آجیل یک بذر بوده که روی درخت پسته با نام علمی Pistacia Vera رشد می کند. این درخت انواع مختلفی دارد. متداول ترین آن بومی کرمان است که به طور معمول آجیل از آن برداشت می شود. نهال آن یکی از اعضای خانواده بادام هندی بوده و بومی آسیای مرکزی و خاورمیانه است. این محصول در خاک خشک و شور کویر رشد می کند. درختان آن به عنوان یک گیاه بیابانی، در آب و هوای گرم و خشک بهترین بازدهی را دارند و از اواخر مرداد ماه تا اواخر شهریور ماه برداشت می شوند.

رشد درخت آن به نظر رویایی است که به حقیقت می پیوندد. متأسفانه حتی در شرایط مناسب، توان هشت تا ده سال زمان نیاز است تا درخت مورد نظر به بار بنشیند و بدتر از آن این درخت تا رسیدن به باروری کامل به پانزده تا بیست سال زمان نیاز دارد. پوسته داخلی در یک پوسته نرم محصور شده است. هنگامی که برای برداشت آماده باشد، این پوسته از رنگ زرد مایل به قرمز به زرد روشن تغییر رنگ داده و به راحتی از پوسته داخلی جدا می‌شود.

خرید اینترنتی پسته درجه یک در سایت هفت مغز

در سایت هفت مغز شما می‌توانید به راحتی برای خرید پسته اکبری، احمدآقایی، کله‌قوجی، فندقی و خرید مغز پسته اعلاء اقدام کنید و در هرجا که مایل هستید تحویل بگیرید. همچنین برای آشنایی با فواید این محصول می توانید مقاله “خواص پسته” را مطالعه بفرمایید.

خرید و فروش پسته مرغوب با مناسب ترین قیمت

همانطور که در قسمت های بالاتر گفته شد این مغزه خندان دارای خواص بسیار زیادی می باشد. قیمت مغز پسته، در سایت هفت مغز بسیار مناسب است و شما میتوانید این محصول را با قیمت ارزان تری به صورت انلاین سفارش دهید. خرید پسته ارزان، یکی دیگر از مزیت های این سایت می باشد.

انواع پسته تازه:

  • خام
  • اکبری
  • کله قوچی
  • شور
  • فندقی
  • احمد آقایی
  • خلال
  • مغز

منبع : healthline ، tridge ، amazon

از کجا بفهمیم پسته تازه است؟ قطعا پسته تازه و مرغوب، باید در همان سال برداشت شده باشد. زمانی که پسته خریداری می کنید حتما به ظاهر آن نگاه کنید، معمولا پوسته ی این آجیل خوشمزه و مقوی به رنگ سفید و پوسته مغز آن به رنگ سبز و قهوه ای باید باشد. دهانه ی آن نباید بیش از حد باز باشد و هیچ گونه شکستگی و تورفتگی عمیقی داشته باشد.

خواص پسته چیست؟ از جمله خواص این آجیل خندان می توان به: خواص آنتی اکسیدانی، بهبود سلامت قلب، مدیریت کردن وزن، کمک در بهبود هضم غذا، کمک به جذب آهن، تقویت قوای جنسی، کنترل دیابت، خاصیت ضد التهابی، تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت پوست و مو، جلوگیری از یبوست و… اشاره کرد.

قیمت پسته چنده؟ همانطور که می دانید مرکز کشت و تولید پسته؛ شهر های کرمان و رفسنجان می باشد که شما هم اکنون می توانید در وب سایت هفت‎‌مغز؛ مرکز خرید پسته آنلاین، با همان کیفیت و تازگی و با قیمت ویژه و عالی خریداری کنید. فقط کافیست که وارد وبسایت گردید.

پسته از کجا بخرم؟ پاسخ به این سوال چنان سخت و پیچیده نیست! شما باید از مرکزی قابل اطمینان پسته های تازه و اعلا مانند وب سایت هفت مغز، سفارش خود را ثبت کنید.

برگرفته از مطلب خرید پسته هفت مغز : https://7maghz.com/pistachio/

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 18
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 19
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 28
  • بازدید ماه : 26
  • بازدید سال : 71
  • بازدید کلی : 1590
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی